وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه صداوسیما می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار تاثیرگذار باشد، گفت: این سازمان می‌تواند در فرهنگ‌سازی فرهنگ سلامت مردم بسیار موثر باشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛قاضی‌زاده هاشمی که در مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره تولیدات استانی صداوسیما که درسینمابهمن شهر سنندج برگزارشد،گفت: سلامت حق طبیعی مردم است وهمه حکومت‌ها موظفند که سلامت مردم را تامین کنند.

وی افزود: در این راستا دستگاه و رسانه تاثیرگذاری همانند صداوسیما می‌تواند بسیار به سلامت مردم و فرهنگ‌سازی در این زمینه کمک کند که تا کنون این کار را انجام داده است و امیدواریم در آینده پر فروغ‌تر باشد.

وزیر بهداشت و درمان ادامه داد: مهمترین مشکل ما در حوزه سلامت مردم در حوزه روح و روان است و بحث امید و نشاط اجتماعی همواره یکی از ضرورت‌های ما بوده و همواره نیز هست همچنین این موضوعی است که دشمنان ما در ۴ دهه گذشته آن را مورد هدف قرار داده‌اند.

هاشمی با بیان اینکه بیماری‌های قلب و عروقی، بیماری های تنفسی، سرطان‌ها و از همه مهم‌ترین تصادفات جاده‌ای مشکلات در جامعه ما است، اذعان داشت: متاسفانه تصادفات جمع قابل توجهی از مرگ و میرها را در طول سال در کشور به خود اختصاص داده است.

وی گفت: اتفاقی که برای دانش‌آموزان افتاد اگر ما آموخته بودیم که در اتوبوس کمربند بنندند آیا واقعا این میزان قطع عضو و مرگ و میر داشتیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ما در دولت یازدهم بیش از 40 مرکز را آمبولانس هوایی تعبیه کرده‌ایم، گفت: میلیاردها تومان هزینه شده ولی در تصادفات هر هفته به اندازه سقوط یک هواپیما جوانانمان را از دست می‌دهیم.

وی با بیان اینکه ازتکرار نباید خسته بشویم، گفت: در فرهنگ‌سازی برای مراقبت از سلامت رسانه ملی می‌تواند بالاترین کمک را بکنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید براینکه برنامه‌های مهمی در راستای ارتقای سلامت داریم، اذعان داشت: در جشنواره این دوره نیز 13 اثر از 300 اثر مربوط به حوزه بهداشت و درمان است.

هاشمی در پایان گفت: برگزاری این جشنواره ها در استان‌های مختلف کمک به رشد استان‌های کم برخوردار است.

انتهای پیام/م

تصادفات بیشترین مرگ و میرها را در کشور به خود اختصاص داده است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.