نماینده ولی فقیه در استان قزوین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: مسلمانان میانمار با حمایت‌های صهیونیست‌ها مظلومانه به آتش کشیده می‌شوند و برخی دولت‌های اسلامی سکوت اختیار کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حجت الاسلام و المسلمین عابدینی سکوت مجامع بین‌المللی در مقابل جنایت‌های میانمار را برخلاف ادعا‌های بشردوستانه آن‌ها دانست و گفت: این کشتار‌ها در حالی صورت می‌گیرد که مجامع بین‌المللی گاهی از ظلم به یک حیوان که کار درستی نیست، فریادشان بلند می‌شود، اما در مقابل کشتار این همه انسان سکوت کرده‌اند.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: رسول گرامی اسلام (ص) خطاب به مسلمانان می‌فرمایند، اگر غیر مسلمانی هم از مسلمانان خواست تا به فریاد او برسند و کسی کاری نکند، مسلمان محسوب نمی‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در ادامه به عید سعید غدیر خم اشاره کرد و گفت: مراسمی که رسول گرامی اسلام (ص) در حجه‌الوداع برگزار کرد، بزرگ‌ترین همایش بین‌المللی و مؤثرترین آن در سرنوشت بشریت محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: عید غدیر، عید طایفه خاصی نیست، بلکه عید همه مسلمانان جهان و همه اهل عالم است، زیرا با این عید سرنوشت جهانیان را به ظهور منجی عالم بشریت گره می‌زند.

نماینده، ولی فقیه در استان گفت: عید غدیر حلقه اتصال سلسله‌ی انبیاء به سلسله‌ی اولیای الهی است و آینده جهان با نقشه‌ای ساخته خواهد شد که رسول اکرم (ص) در برکه غدیر ترسیم کرده‌اند.

وی بیان کرد: غدیر جشن اهتزاز ولایت خدایی و اعلان شکست سیطره‌ی کفر، شرک و نفاق است و هیچگاه به شکست نخواهد رسید و تنها فرهنگی در عالم است که ظرفیت پاسخگویی به همه نیاز‌های بشر را دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی به فرارسیدن سالروز قیام ۱۷ شهریور تهران اشاره کرد و افزود:در این روز رژیم دست به کشتار وحشیانه‌ای زد و بیشتر زن‌ها هدف گلوله قرار گرفتند در نهایت این روز زمینه سقوط کامل رژیم ستم شاهی را فراهم کرد.

خطیب جمعه قزوین با اشاره به سالروز ۱۱ سپتامبر، آن را ماجرایی ساختگی خواند و بیان کرد: امریکایی‌ها تروریست‌ها را به کار گرفتند تا برج‌های دوقلو را از میان ببرند و این را بهانه‌ای برای نفوذ و جنگ افروزی در خاورمیانه قرار دادند.

وی جنگ یمن و شیوع بیماری وبا در این کشور را فاجعه بزرگی دانست و تأکید کرد: همه مسلمانان و دولت‌های اسلامی باید دست به دست هم دهند تا فاجعه انسانی در یمن به پایان برسد و مردم این کشور از این شرایط سخت ر‌هایی پیدا کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین در پایان سالروز درگذشت آیت‌الله طالقانی، شهادت آیت‌الله مدنی و شیخ محمد خیابانی را تسلیت گفت.

انتهای پیام/

 

 سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در خطبه های نماز جمعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.