صدو پنجمین روز کاری منجیان سواحل استان با نجات ۷۷  نفر مسافر وجان باختن یک نفر در ساحل نوشهر پایان یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، روابط عمومی هیات نجات غریق وغواصی مازندران اعلام کرد: روز پنج شنبه ۱۶ شهریورماه ۹۶ کار منجیان سواحل استان با نجات ۷۷ نفر مسافر وجان باختن یک نفر در ساحل نوشهر به پایان رسید.

ناجیان غریق در یک روز گذشته ۲۷ مسافر در سواحل محمودآباد ، ۲۱ نفر در بابلسر ، ۱۶ گردشگر در چالوس ، ۷ نفر در سرخ رود ، ۳ مسافر در نور ، ۲ نفر در تنکابن و یک نفر را در رامسر از غرق شدن نجات دادند.

نقی کریمیان رئیس هیات نجات غریق وغواصی مازندران گفت: ۵۴ نفر از آغاز امسال تاکنون، در آب‌های استان مازندران غرق شده و جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه همه ناجیان غریق دریای خزر تعطیلات منتهی به عید سعید غدیر در سواحل مازندران آماده باش هستند ، افزود: بیش از ۹۲۰ ناجی،۱۲۰ قایق موتوری،  ۱۰۰ ناجی‌ داوطلب و۱۰۰جت اسکی حفاظت از جان‌ مسافران در سواحل‌مازندران را برعهده دارند.

کریمیان از مسافران و گردشگران خواست به منظور پیشگیری از هرگونه خطر غرق شدن، به توصیه‌های منجیان غریق توجه کنند.

رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران گفت: افراد درصورت مشاهده غریق به تنهایی برای نجات اقدام نکنند و در صورت نبود گروه امداد، با طناب، تویوپ، تخته و یا درصورت نداشتن این وسایل، چند روسرى یا چادر را با هم گره بزنند و به سمت غریق پرت کنند.

وی افزود: خانواده ها دریا را به هیچ‌ عنوان، برای آموزشِ شنا انتخاب نکنند و به هیچ عنوان برای نجاتِ غریق، به صورت دسته جمعی اقدام نکنند.

انتهای پیام/آ

نجات مسافران گرفتار در دریای مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار