رئیس جمهور فرانسه در یک سخنرانی، پیشنهاد ایجاد اصلاحات در اتحادیه اروپا را مطرح کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، روز پنجشنبه در سفر خود به آتن، پیشنهاد ایجاد اصلاحات در اتحادیه اروپا و تشکیل پارلمانی برای کشورهای عضو حوزه یورو را ارائه کرد.

وی در منطقه «پنیکس» در شهر آتن، پایتخت یونان که هزاران سال پیش نخستین مجامع عمومی در آن تشکیل می‌شدند، در یک سخنرانی گفت روشی را پیشنهاد خواهد کرد که در آن مسائل مربوط به اروپا پشت درهای بسته مورد بررسی قرار نگیرد.

مکرون گفت نقشه راهی که در نظر دارد شامل برگزاری مناظره‌های عمومی درباره آینده اروپا و احتمال برگزاری انتخابات سراسری در این اتحادیه برای تشکیل پارلمانی متشکل از 19 کشور عضو حوزه یورو در نیمه نخست سال 2018 خواهد شد.

رئیس جمهور فرانسه که در بهار امسال با تعهد به ایجاد اصلاحات در اتحادیه اروپا به سمت خود برگزیده شد، اعلام کرد در صورتی که کشورهای عضو این اتحادیه قصد ندارند مسئولیت وقایع در این منطقه را بپذیرند، نباید از برگزاری همه‌پرسی‌ها و آنچه وی «تکرار مجدد» خواند، نگران باشند.

مکرون تاکید کرد اروپایی‌ها که شهروندان «بابل» عصر نوین هستند و زبان‌ها و فرهنگ‌های متفاوتی دارند، برای ایجاد اروپایی جدید که بتواند با تروریسم مبارزه کرده و از حاکمیت خود دفاع کند، نیاز به تعریف مجدد حاکمیت ملی دارند.

انتهای پیام/

درخواست مکرون برای ایجاد اصلاحات در اتحادیه اروپا و تشکیل پارلمانی در حوزه یورو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار