مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: در سه ماه اول 96 حدود هزار نمایش داشتیم که در سال حدود 4 هزار نمایش می‌شود و بی‌نظیر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حبیب‌رضا ارزانی عصر امروز در اختتامیه بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان اصفهان ضمن تبریک به مناسبت عید غدیر اظهار کرد: در غدیر هم نمایش حقیقت اتفاق افتاد و نمایشنامه‌ای که خدا قرار داده است توسط رسول حق در مکانی که خدا مشخص کرده رخ داده است، این اتفاق چنین است که پیامبر قرار است پیام خداوند را به جان مخاطب ابلاغ کند، این نمایش از نمایش‌های واجب است چرا که خداوند می‌فرماید اگر این کار را انجام ندهی اصلاً کاری انجام نداده‌ای.

وی افزود: مکانی که در آن غدیر رخ داده است خصوصیت خاصی ندارد اما اتفاقی که می‌افتد رویداد مهمی است، خطبه غدیر در حدود یک ساعت است و پیامبر این اتفاق را در قالب نمایش بیان می‌دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: اداره ارشاد استان اصفهان به جهت فعالیت‌های هنرمندان آن به عنوان استان برتر انتخاب شد، همه ایران برای ما عزیز است اما در حوزه نمایش استان اصفهان جایگاه ویژه‌ای داشته است، پیشکسوتانی که داشتیم و تئاترهای ارزشمند از دیرباز در اصفهان بوده است و انتظار داریم فضاها و حمایت‌های حوزه تئاتر در اصفهان بیشتر باشد.

وی عنوان کرد: ما هنرمندان را حمایت معنوی می‌کنیم و دست نیاز به سوی خدا دراز می‌کنیم از مسؤولان وزارت ارشاد نیز انتظار داریم کمک مالی بیشتری انجام دهند.

ارزانی بیان داشت: شروع برنامه جشنواره از تیرماه بوده و 27 اثر از 9 شهرستان واصل شده و بازبینی شده است، مجموعاً 10 اثر از 5 شهرستان به مرحله نهایی راه پیدا کرده است؛ 30 گروه نمایش ثبتی در استان اصفهان داریم و 10 گروه در حال ثبت است، در سال‌های قبل استقبال از تئاتر به این شکل نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: 4 تماشاخانه در حال کار داریم و 4 تماشاخانه دیگر در حال آماده‌سازی است، اگر کسانی تماشاخانه‌ای آماده کنند تجهیز آن را ما انجام می‌دهیم؛ حدود روزی یک نمایش داریم که رکود بسیار عالی است در سه ماه اول 96 حدود هزار نمایش داشتیم که در سال حدود 4 هزار نمایش می‌شود و بی‌نظیر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ابراز کرد: از شورای شهر انتظار داریم رقمی را بیان کنند تا سال آینده را بتوانیم مشکل کمبود پلاتوها و اعتبار حداقلی را در اصفهان حل کنیم.

وی اذعان داشت: طرحی را آماده می‌کنیم تا از ظرفیت مدارس بشود برای تمرین تئاتر و تجهیز پلاتوها استفاده کرد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.