رئیس سازمان پرشکان بدون مرز اعلام کرد سیاست‌های مهاجرتی دولت‌های اروپایی یکی از عوامل ترویج بدرفتاری با مهاجران است.

انتقاد سازمان پزشکان بدون مرز از سیاست‌های مهاجرتی دولت‌های اروپاییبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان پرشکان بدون مرز در نامه ای سرگشاده که روز پنج‌شنبه منتشر شد از بدرفتاری دولت های اروپایی با مهاجرانی که تلاش می کنند از دریای مدیترانه عبور کنند و از سیاست مهاجرتی اروپا به سبب آنچه که «دامن زدن به ساز و کار مجرمانه» نامید، انتقاد کرد.

ژوان لیو، رئیس سازمان پزشکان بدون مرز، در این نامه اعلام کرد «دولت های اروپایی تنها با هدف نگه داشتن افراد در خارج از اروپا تلاش می کنند، از خروج کشتی ها از آب های لیبی جلوگیری کنند و با این کار به سازو کار مجرمانه دامن می زنند». او سپس در کنفرانسی خبری در بروکسل گفت: «رهبران اروپایی شریک جرم هستند و ما از آن‌ها می خواهیم در این خصوص پاسخ دهند».

لیو در لیبی از مراکز رسمی حبس که گارد ساحلی مهاجران را بعد از دستگیری به آنجا منتقل می کند، بازدید کرده است. پزشکان بدون مرز از شرایط جهنمی، اتاق های بیش از ظرفیت پر شده، کثیف، بدون تهویه و اعمال بی رحمانه غیر قابل تصور خبر داده است.

رئیس سازمان پزشکان بدون مرز با اشاره به تجاوز و اقدامات تحقیر آمیز اعلام کرد «در آنجا با افراد مانند کالاهایی برخورد می شود که آماده بهره برداری هستند».

سسیلیا مالمستروم، کمیسر مهاجرت اروپا، در کنفرانسی خبری اذعان کرد: «اتحادیه اروپا مبالغ زیادی را به سازمان های بین المللی پرداخت می کند تا برای بهبود شرایط در لیبی تلاش کنند؛ زیرا در این کشور اقدامات بی رحمانه صورت می گیرد».

انتهای پیام/

سازمان پزشکان بدون مرز از سیاست‌های دولت‌های اروپایی در قبال مهاجران انتقاد کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار