امام جمعه شادگان گفت: عشایر در صحنه‌های مختلف انقلاب همواره درخشیده و با فرهنگ غنی خود همواره مدافع کشور بوده و در این راه حماسه آفریدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  حجت‌الاسلام سید مجید شرفی، امام جمعه شادگان گفت: سادات و عشایر نقش بسیار مهمی در تامین امنیت و اقتصاد جامعه ایفا می‌کنند.

وی افزود: وحدت و همدلی بین طوایف و عشایر در راستای تامین امنیت و توسعه شهرستان سبب ناامیدی و عقب‌نشینی دشمنان شده است.

امام جمعه شادگان با یادآوری این فرموده امام راحل که عشایر ذخایر نظام هستند، گفت: مقام معظم رهبری هم بر تاثیرگذاری عشایر تاکید دارند. هر اندازه ما تصمیم‌گیری کنیم اگر کمک سران طوایف نباشد نمی‌توانیم شاهد امنیت باشیم وقتی امنیت ایجاد شود می‌توان فعالیت‌های عمرانی و اقتصادی را پیش برد.

شرفی تصریح کرد: بی‌تردید نقش موثر طوایف و عشایر ایران اسلامی در صحنه‌های مختلف انقلاب و دفاع مقدس همواره موجب ناامیدی دشمنان شده است و پس از پیروزی انقلاب اسلامی عشایر در حفظ انقلاب اسلامی زحمات بسیار کشیده و خون‌ها داده و از انقلاب دفاع کرده‌اند.

امام جمعه شادگان با اشار ه به نفوذ کلام سران طوایف و عشایر در رفع سنت‌های غلط همانند تیراندازی در آیین‌ها،تعامل و همکاری سران طوایف با پلیس را خواستار شد و تاکید داشت: عشایر نقش مهم و اثرگذاری در تامین امنیت جامعه و توسعه فرهنگ دینی ایفا می‌کنند.

وی عنوان کرد: بستر توسعه هر کشور، امنیت آن بوده و مردم ایران نیز این نعمت را به برکت نظام جمهوری اسلامی و همکاری مردم با دستگاه های مسئول حس می‌کنند.

شرفی در پایان گفت: عشایر با حضور پر رنگ خود در تمامی صحنه‌ها امروزه نقش بسیار مهمی در تامین امنیت و اقتصاد جامعه ایفا می‌کنند و رسیدن به امنیت پایدار و نظام اقتصادی پویا در گرو همکاری و تعامل با دستگاه‌های اجرایی و نیروهای نظامی و انتظامی است.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.