فدراسیون فوتبال ایران برای میزبانی از تیم درجه ۳ آفریقایی در روسیه هزینه زیادی را پرداخت می‌کند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران پس از نشست روز گذشته اش با کارلوس کی روش از قطعی شدن برگزاری بازی دوستانه تیم ملی با توگو خبر داد.

ایران و توگو قرار است هفت مهر در روسیه، میزبان جام جهانی 2018 به مصاف هم بروند اما محل دقیق برگزاری این بازی نامشخص است و مسئولان فدراسیون فوتبال در روزهای آتی برای انتخاب این محل به جمع بندی می رسند.

نکته عجیب درباره دیدار ایران و توگو اینست که فدراسیون فوتبال ایران باید برای میزبانی از این تیم درجه 3 آفریقایی هزینه زیادی را پرداخت کند. شنیده می شود در کنار مبلغی که قرار است ایران به فدراسیون فوتبال توگو برای برگزاری این بازی پرداخت کند، کل هزینه های اقامت اعضای تیم حریف در روسیه برعهده ایرانی هاست.

توگو به هیچ وجه تیم مطرحی در قاره آفریقا نیست. این تیم هشت بار در رقابت های جام ملتهای آفریقا شرکت کرده و تنها یک بار موفق به راهیابی به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت ها شده است. از طرفی قورباغه های اسپارو«لقب تیم ملی توگو» تنها یک بار در سال 2006 در جام جهانی شرکت کرده اند که در همان مرحله گروهی از دور رقابت ها کنار رفتند.

توگو در دور دوم مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه در قاره آفریقا مقابل حریفی نه چندان مطرح به نام اوگاندا در مجموع چهار بر صفر شکست خورد و از راهیابی به مرحله نهایی این رقابت ها محروم شد.

 درحالی که شاگردان کارلوس کی روش به عنوان برترین تیم قاره آسیا جواز حضور در جام جهانی را کسب کرده اند،  فدراسیون فوتبال ایران برای میزبانی از تیمی مانند  توگو که حتی نتوانست در میان 20 تیم برتر قاره سیاه قرار بگیرد، هزینه سنگینی را پرداخت می کند.

امانوئل آدبایور مهاجم سابق تیم های آرسنال و منچسرسیتی که مدت هاست از سطح اول فوتبال باشگاهی اروپا فاصله گرفته است و  اکنون در تیم استانبول بساکیهشیر ترکیه بازی  می کند،  بهترین بازیکن توگو است. کلود لروی فرانسوی هم هدایت این تیم را برعهده دارد.

انتهای پیام/

ایران و توگو به مصاف هم می روند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار