«آنگ سان سوچی» مدعی شد دولت میانمار نهایت تلاش خود را برای حفاظت از جان تمام شهروندان به کار بسته است.

ادعای جدید سو چی: دولت هرکاری برای حفاظت از تمام شهروندان انجام می دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ همزمان با تشدید خشونت ها علیه مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین میانمار و کشتار گسترده آنها، «آنگ سان سوچی» از مقامات ارشد میانمار مدعی شد دولت تاکنون تمام تلاش خود را برای حفاظت از همه مردم این کشور به کار بسته است. این سخنان در حالی بیان می شود که خشونت علیه مسلمانان روهینگیا در هفته های اخیر موجب فرار گسترده آنها به کشورهای همسایه به ویژه بنگلادش شده است. ناامنی و خشونت علیه اقوام روهینگیا در میانمار به اندازه ای بود که فقط در یک روز، 18 هزار نفر از آنها به سمت بنگلادش فرار کردند. مجموع مسلمانان روهینگیا که به بنگلادش مهاجرت اجباری کرده اند به 164 هزار نفر می رسد.

«سوچی» در سخنانش هیچ اشاره ای به فرار اقلیت روهینگیا از میانمار نکرد؛ اما مدعی شد دولت میانمار نهایت تلاش خود را به کار بسته تا از تمام شهروندان میانماری حفاظت کند.

کشورهای غربی «آنگ سان سوچی» را به سکوت در برابر ظلمی که به 1.1 میلیون جمعیت روهینگیا در میانمار می شود، متهم می کنند. این مسلمانان در سال های اخیر تحت شدیدترین خشونت ها از جانب اکثریت بودایی های افراطی میانمار قرار داشته اند. سوچی در سال 1991 موفق به دریافت جایزه صلح نوبل شد؛ اما هرگز توجهی به ظلم روا شده علیه مسلمانان روهینگیا نداشته است.

سوچی در مصاحبه روز سه شنبه این هفته مدعی شده بود عده ای تروریست در حال اشاعه اخبار کذب و غیرواقعی درباره ایالت راخین هستند. وی در این مصاحبه نیز هیچ اشاره ای به اوضاع اسف بار مسلمانان روهینگیا نکرد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار