رئیس شورای اسلامی شهر چابهار گفت: ساخت آب شیرین کن با ظرفیت 50 هزار مترمکعب برای تامین آب آشامیدنی مورد نیاز مردم این شهرستان ضروری است.

چابهار نیازمند ساخت آب شیرین کنبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،   الله بخش جدگال  رئیس شورای اسلامی شهر چابهاراظهار داشت: شهر چابهار بیش از 120 هزار نفر جمعیت دارد و این شهر به دلیل جذابیت های اقتصادی، تجاری و گردشگری مهاجر پذیر و جمعیت آن در طول 40 سال گذشته بیش از 60 برابر رشد کرده است.

وی افزود: امکانات و زیرساخت های شهر چابهار باید متناسب با جمعیت آن در نظر گرفته شود تا مردم از امکانات اولیه زندگی نظیر آب، فضای آموزشی و بهداشت با مشکل مواجه نشوند.

وی بیان کرد: مردم شهر چابهار چندین دهه با مشکل بی آبی مواجه هستند و تاکنون این مشکل مرتفع نشده است.

وی ادامه داد: هم اینک برای حدود 18 هزار مشترک آب شهری چابهار 12 هزار و 500 متر مکعب از آب شیرین کن چابهار در نظر گرفته شده است که جوابگوی جمعیت این شهر نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر چابهار تصریح کرد: شهروندان این شهر در هفته ای تنها 2 نوبت از آب بهره مند می شوند و بیش از نیمی از جمعیت با کمبود آب مواجه هستند.

جدگال تنها راه نجات مردم چابهار از بی آبی را ساخت آب شیرین کن با ظرفیت 50 هزار مترمکعب عنوان کرد.

وی از کمبود شدید فضای آموزشی در سطح شهر چابهار انتقاد کرد و افزود: سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز کمتر از نیم مترمربع است که این زیبنده شهر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و دروازه توسعه محور شرق نیست.

وی مشارکت صنایع مختلف نظیر شرکت پتروشیمی، فولاد و منطقه آزاد، اداره کل بنادر و دریانوردی و شیلات برای ساخت بیش از 200 کلاس درس جدید را در شهرستان چابهار خواستار شد.

رییس شورای اسلامی شهر چابهار گفت: شهر چابهار از نظر سرانه کتابخانه ای نیز با مشکلات زیادی مواجه است و بسیاری از نقاط شهر مبلمان مناسبی ندارند.

چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.

انتهای پیام/ع

چابهار نیازمند ساخت آب شیرین کن با ظرفیت 50 هزار مترمکعب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار