رئیس ستاد مدینه منوره محدودیت‌ها و تراکم پرواز‌های انتقال زائران از فرودگاه جده موجب شده تا تعدادی پرواز از مبدا فرودگاه مدینه برای زائران مدینه قبل پیش بینی شود.

افزایش اعزام از فرودگاه مدینه منوره برای رفاه حجاج ایرانی/ بازگشت نخستین گروه زائران ایرانی حاضر در مدینه در روز 19 شهریورماهبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ستاد مدینه منوره به دلیل تراکم پرواز‌های خروجی از عربستان سعودی به ویژه در فرودگاه جده، میزبانی زائران «مدینه قبل» را خواهد داشت که از طریق فرودگاه مدینه وارد عربستان سعودی شده بودند.

اکبر رضایی رئیس ستاد مدینه منوره در این باره اظهار داشت: برنامه ریزی‌های لازم و تمهیدات مورد نیاز در این زمینه در نظر گرفته شده تا این زائران از مکه مکرمه به فرودگاه مدینه منوره اعزام و از این مسیر راهی میهن اسلامی شوند.

وی با بیان اینکه این اقدام به منظور رفاه حال حجاج ایرانی و پیشگیری از افزایش طول سفر آن‌ها انجام می‌شود، افزود: حدود 50 پرواز علاوه بر پرواز‌های زائران مستقر در مدینه منوره (مدینه بعد) به این شکل انجام خواهد شد.

بر اساس این گزارش زائران ایرانی در مدینه منوره 5 روز اقامت خواهند داشت و پس از آن از طریق فرودگاه این شهر عازم ایران می‌شوند.

گفتنی است؛ انتقال زائران ایرانی از مکه مکرمه به مدینه منوره که از 14 شهریور آغاز شده است، تا روز 29 شهریورماه ادامه خواهد داشت.

نخستین گروه از زائران ایرانی حاضر در مدینه منوره، روز 19 شهریورماه از طریق فرودگاه این شهر به ایران باز می گردند.

امسال 86 هزار و 300 نفر از جمهوری اسلامی ایران برای انجام مناسک حج تمتع عازم سرزمین وحی شدند که از این تعداد حدود 15 هزار نفر از هموطنان اهل تسنن بودند.

انتهای پیام/

اعزام بیش از 86 هزار زائر ایرانی به مکه مکرمه در سال 96

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار