معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: حفاظت بیولوژیکی از رودخانه ها جایگزین سازه های سخت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، جعفر فهیمی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل افزود: تا این زمان تمام اقدام های مربوط به حفاظت رودخانه ها به شیوه استفاده از سازه های سخت انجام شده اند درحالیکه بکارگیری روش های بیولوژیکی مانند درختکاری و افزایش پوشش گیاهی یک راه کم هزینه و در عین حال مفید است.

وی گفت: از ارگانهای ذیربط خواست تا حفاظت بیولوژیکی را در اولویت برنامه های مربوط به جلوگیری از فرسایش رودخانه های این استان قرار دهند.

معاون استاندار اردبیل بیان کرد: باید فرآیند تاریخی تخریب رودخانه ها و به خصوص رودخانه مرزی ارس به شکل علمی ازسوی مشاوران تا 6 ماه آینده به دست آید و با نظارت ارگانهای ذیربط راهکارهای لازم برای حفاظت بیولوژیکی این آب های سطحی بررسی و اجرا شوند.

فهیمی با اشاره به اینکه حفاظت از منابع خاک و حریم و بستر رودخانه ها از انجام هرگونه هزینه و نیز اجرای طرح های زودبازده مانند پرورش ماهی مهمتر است اظهار کرد: بطور یقین فرآیند به دست آمده از روند تخریب تاریخی رودخانه مرزی ارس به عنوان یک سند رسمی مرزی ماندگار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه دستکاری بدون مطالعه در رودخانه ها نیز مانند اکثر پدیده ها و عوارض طبیعی یک کار خطرناک برای طبیعت است تاکید کرد: رعایت موارد محیط زیستی و تمام تشریفات قانونی در تعیین حدود و بستر رودخانه ها از بروز هرگونه مشکل در آینده جلوگیری می کند.

 

انتهای پیام/ح

روند تخریب تاریخی رودخانه مرزی ارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.