بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد ترور معاون بازرگانی سایت نطنز را محکوم کرد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد، روز جمعه، ترور دانشمند هسته‌ای ایران را محکوم کرد.

دبیر کل سازمان ملل که برای دیدار از لبنان در این کشور به‌سر می‌برد، هرگونه عملیات تروریستی، کشتن دانشمندان یا غیرنظامیان را به شدت محکوم کرده و گفته است باید از حقوق بشر حمایت شود.

پیش از این، محمد خزاعی، نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، در نامه‌ای به دبیرکل، رئیس مجمع عمومی و رئیس شورای امنیت سازمان ملل خواستار محکوم کردن ترور احمدی روشن از سوی این نهاد شده بود.

مصطفی احمدی روشن که دانشمند هسته‌ای و استاد دانشگاه شریف و معاون بازرگانی سایت نطنز بود، بامداد چهارشنبه (۱۱ ژانویه/۲۱ دی) بر اثر انفجار یک "بمب مغناطیسی" در تهران ترور شد.

بنا به گزارش‌ها، این بمب توسط یک موتور سوار به خودروی در حال حرکت احمدی‌ روشن نصب شده است.

آيت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران کشته شدن مصطفی احمدی روشن را به "طراحی یا همراهی سيا و موساد" نسبت داده و تاکید کرده که از مجازات مرتكبان اين جنايت و عاملان پشت صحنه‌ آن هرگز چشم‌پوشی نخواهيم كرد.

رهبر ایران ترور این فرد را "بزدلانه" توصیف کرده و گفت: عاملان و طراحانش هرگز جرات نخواهند كرد به جنايت كثيف و پليد خود اعتراف كنند و مسئوليت آن را بپذيرند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز با صدور بیانیه‌ای ترور مصطفی احمدی روشن را "طرحی آمریکایی – اسرائیلی" برای مانع تراشی در راه پیشرفت برنامه‌های هسته‌ای ایران عنوان کرد./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار