فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز گفت: همزمان با عید ولایت و در راستای ابلاغ پیام جهانی غدیر، واقعه غدیر در بیش از 100 شهر کشور بازسازی می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حسن صفدری فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز در جمع خبرنگاران گفت: واقعه غدیر همزمان با سراسر کشور در شهرهای تبریز، مرند، سراب و اهر بازسازی می‌شود.

وی افزود: امسال واقعه غدیرتوسط ناحیه امامت تبریز در محل کمربند میانی بالاتر از پادگان ارتش، بعد از ظهر ساعت 5 با حضور گسترده مردم بازسازی می‌شود.

صفدری ادامه داد: گروه هنری موج باران با روحیه بسیجی، همکاری و پشتکار خود به بازسازی واقعه عظیم غدیر می‌پردازند و این برنامه فرهنگی و تاریخی با مشارکت همه جانبه پشتیبانی سپاه عاشورا، نیروی انتظامی، بسیج شهرداری تبریز، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز، بسیج رسانه، نیروهای امدادی همچون هلال احمر و نیروهای اورژانس و کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در ورودی مراسم کارت‌های قرعه کشی در بین افراد پخش شده و در آخر مراسم قرعه‌کشی صورت می‌گیرد و همچنین ایستگاه نقاشی کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان در آنجا مستقر بوده و نوشت افزار نیز توزیع می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز با اشاره به این که غدیر اکمال دین و اتمام نعمت و رسالت است گفت: خداوند در آیه67 سوره مائده به صراحت جایگاه ولایت را اعلام کرده و تداوم رسالت نبوی با واقعه غدیرمعنا می‌یابد.

وی تصریح کرد: تکمیل دین با ولایت است و ولایت فقیه تداوم ولایت علی ابن ابیطالب و حسین ابن علی است و سرانجام این پرچم ولایت به دست صاحب الزمان صاحب اصلی آن می‌رسد.

صفدری ادامه داد: غدیر تکمیل کننده رسالت و مبداء ولایت است و فلسفه غدیر هدایت بشر با ولایت خداوند از ظلمت‌ها به سمت نور مطلق است.

فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز با اشاره به رفتار برخی افراد که ولایت را نادیده می‌گیرند اظهار داشت: انحراف از ولایت، عقب مانددن از ولایت، کج روی با ولایت و پیشی گرفتن از ولایت عین هلاکت و گمراهی است و بدون ولایت بشر در منجلاب فساد است که در کشورهایی مثل استکبار جهانی رواج یافته است و اگر ولایت در راس امور قرار گیرد عدل و داد و مهربانی و انسانیت جایگزین همه زشتی‌ها می‌شود.

وی گفت: طبق فرمایش حضرت رسول اکرم (ص) واقعه غدیر را حاضران به غایبان و پدران به فرزندان خود برسانند تا واقعه عظیم غدیر تا قیامت و نسل به نسل ادامه داشته باشد.

صفدری امنیت پایدار در کشور را مرهون و مدیون ولایت فقیه دانست و گفت: امنیتی که در سراسر کشور وجود دارد در سایه ولایتی است که آگاه و شجاع به زمان است و ما به عنوان سربازان ولایت به خون شهیدان قسم می‌خوریم تا زنده‌ایم رزمنده‌ایم و با ولایت تا شهادت رهسپاریم.

 

انتهای پیام/ش

بازسازی واقعه غدیر در ۴ شهر آذربایجان‌شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.