رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان از توقیف ۳۲۱ گواهینامه رانندگان متخلف از سوی ماموران پلیس در5 ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرهنگ قاسم قدرتی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان گفت: در سال جاری ۴۰ درصد از تصادفات استان کاهش پیدا کرد و رتبه اول با فاصله بسیار از رتبه دوم در کشور به خوزستان اختصاص دارد.

 

وی بیان داشت: در بحث علل وقوع تصادفات به ترتیب عمده ترین علل رعایت  نکردن حق تقدم یک هزار و ۴۴۰ فقره یعنی ۲۸ درصد نقش داشته و بعد از آن هم م توجه نکردن به جلو، نا توانایی در کنترل وسیله نقلیه، انحراف و تجاوز به چپ و رعایت  نکردن فاصله طولی نقش داشتند.

سرهنگ قدرتی با اشاره به اینکه بین ساعت۲۰ تا ۲۴ بیشترین تصادفات رخ داده است، ادامه داد: ۲۵۸ درصد افزایش برخورد با تخلف سرعت غیرمجاز را در پنج ماه اول سال جاری داشتیم.۴۱ درصد سبقت غیرمجاز، عبور از چراغ قرمز 7 درصد، عبور از محل ممنوع هفت درصد، حرکت به صورت مارپیچ هفت درصد و در زمینه حرکت در خلاف جهت تعیین شده ۲۲ درصد افزایش برخورد داشتیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان در پایان گفت: در پنج ماه اول امسال ۳۲۱ گواهینامه رانندگان متخلف و ۱۴ هزار و ۹۰۴ موتورسیلکت را نیز توقیف کردیم.


انتهای پیام/م

بررسی آمار تصادفات درخوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.