رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: سالانه  ۲هزار و ۵۰۰ هکتار در شهرستان سروآباد است که بیش از ۳ تا سه و نیم تن گردو در هکتار تولید می‌شود.  

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛کریم ذوالفقاری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان عصر دیروز در اولین جشنواره گردو در شهرستان سروآباد با تاکید بر اینکه این شهرستان جز شهرستان‌های مستعد در تولید محصولات باغی است، گفت: گردو به عنوان یک محصول ارزشی و سنتی از گذشته‌ها تا امروز در استان کردستان به ویژه منطقه اورامانات در شهرستان سروآباد تولید می‌شود.

 وی افزود: از ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ گردو در استان کردستان، ۲هزار و ۵۰۰ هکتار در شهرستان سروآباد است که بیش از ۳ تا سه و نیم تن گردو در هکتار تولید می‌شود.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: با احداث باغات فنی با استفاده از ارقام مناسب (چندلر) در ۵ هزار مترمربع هم می‌شود علاوه بر افزایش درآمد برای کشاورزان، محصولی باکیفیت تولید کرد. 

وی با اشاره به ۳۴ هزار هکتار باغ آبی در استان کردستان، بیان کرد: در حال حاضر یک هزار و ۹۸۳ هکتار باغ آبی در دست اقدام است که ۵ هزار هکتار از این مقدار به باغ گردو با کاشت رقم چندلر رقم اصلاح شده گردو اختصاص دارد که در ۴ سال ثمر می‌دهد.

ذوالفقاری پرداخت تسهیلات برای ماشین‌آلات کشاورزی به عنوان یک اولویت عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۵۵ میلیارد تومان با سود ۱۵ درصد آماده پرداخت به کشاورزان به ویژه باغداران کردستانی است.

انتهای پیام/ م ح

 پرداخت 55 میلیارد تومان تسهیلات برای ماشین‌آلات کشاورزی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.