معاون توسعه مشارکت های مردمی خراسان شمالی گفت : حامیان در پنج ماهه نخست امسال چهار میلیارد تومان به صورت نقدی وغیر نقدی به ایتام تحت حمایت کمیته امداد استان خراسان شمالی کمک کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛، برات سلیمی،معاون توسعه مشارکت های مردمی خراسان شمالی با بیان اینکه حامیان « طرح اکرام » در پنج ماهه نخست امسال حدود چهار میلیارد تومان به ایتام تحت حمایت این نهاد کمک کردند،گفت: این کمک ها به دو صورت نقدی و غیر نقدی از سوی 14هزار و 916 حامی تامین شده است.

سلیمی میزان کمک های نقدی حامیان را بیش از دو میلیارد و800 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: این کمک ها به صورت مستقیم به حساب ایتام واریز شده است.

وی با یاد آوری اینکه یک میلیارد و200 میلیون تومان از این کمک ها نیز به صورت غیر نقدی به ایتام تحت حمایت کمک شده است،گفت : کمک های غیرنقدی حامیان در قالب وسایل آموزشی، پوشاک، لوازم التحریر و بخشی نیز به تشخیص حامی در قالب وسایل مورد نیاز منازل خانوارهای یتیم خریداری وتحویل داده شده است.

معاون توسعه مشارکت های مردمی استان با بیان اینکه سه هزار و800 یتیم تحت این نهاد قرار دارند،افزود : دو هزار و 809 نفر از این فرزندان یتیم، زیر 18 سال سن دارد و درآستانه سال تحصیلی جدید نیازمند پوشاک ولوازم التحریر مناسب هستند.

سلیمی در ادامه به ایتام بالای 18 سال تحت حمایت این نهاد اشاره کرد وگفت:نیازمندی این ایتام در پرداخت شهریه دانشگاه ،جهیزیه و یا سرمایه ای برای راه اندازی یک شغل نیازسنجی شده است.

وی همچنین به میزان دریافتی ایتام خراسان شمالی در قالب طرح «اکرام ایتام» اشاره و بیان کرد: مقدار دریافتی هر یتیم ماهیانه در سال 96 ، 200هزار تومان برآورد شده است.

سلیمی گفت : سرانه کمک های حامیان نیز در استان در هر ماه حدود 52 هزار تومان است که این رقم نسبت به سال 95 تغییری نکرده است.

وی با یادآوری اینکه در سال جاری، 25 یتیم نیازمند بالای 18 سال شناسایی شده اند و هم اکنون تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی قرار دارند،افزود : این ایتام هم اکنون حامی ندارد و به شدت در انتظار همکاری خیران هستند.

انتهای پیام/ط

کمک یک میلیارد و200 میلیون تومانی حامیان به صورت غیر نقدی به ایتام خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.