مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی گفت: آثار هنری هنرمندان ثروت ملموس ملی هستند و برنامه ریزان کشور باید بر این باور باشند که فرهنگ و هنر می‌تواند سهم مهمی در اقتصاد داشته باشند.

فرهنگ و هنر می‌تواند سهم مهمی در اقتصاد کشور داشته باشدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ محمد محمدپور  مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی،در مراسم اختتامیه نمایشگاه هنری هنرمندان شهر تبریز که به همت دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از بانیان برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی اظهار کرد: آذربایجان شرقی و تبریز خاستگاه هنرهای متعدد، فرهنگ، اندیشه و تمدن است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی افزود: در دنیای امروز هنرمندان به‌عنوان سرمایه‌های ملی و انسانی و آثار آن‌ها به‌عنوان سرمایه‌های معنوی محسوب می‌شوند. سرمایه‌های بزرگی داریم، این سرمایه‌ها، سرمایه‌های انسانی، مادی و معنوی هستند که به اعتبار هنرمندان و فرهیختگان استان و شهر به وجود آمده‌اند.

وی در ادامه به جایگاه فرهنگ و هنر پرداخته و تصریح کرد: هنوز فرهنگ و هنر جایگاه اصلی خود را در جامعه ما ندارد و در اذهان عمومی فرهنگ و هنر سربار بخش‌های دیگر تلقی می‌شود. در صورتی که فرهنگ و هنر به‌عنوان سرمایه سایر بخش‌هاست.

محمد‌پور افزود: اگر جامعه ما به جایگاه فرهنگ و هنر و سرمایه‌های ارزشمند معنوی توجه کافی را اعمال نمایند و آثار فاخر و ارزشمند را معرفی کند، یکی از مقوله‌های حیرت‌انگیز در دنیا خواهیم شد.

وی گفت: آثار هنری هنرمندان ثروت ملموس ملی هستند و برنامه ریزان کشور باید بر این باور باشند که فرهنگ و هنر می‌تواند سهم مهمی در اقتصاد داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی در پایان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی تبریز با برگزاری این نمایشگاه باعث شد تمامی هنرمندان برای اولین بار گرد هم آمده و آثار خود را به نمایش گذارند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز هم در این مراسم گفت: هنر در نفس خود دولت است و هنرمند صدرنشین محافل علمی، فرهنگی و اجتماعی است.

مهدی زینالی ضمن تشکر از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و موسسه بین‌المللی الف که در برگزاری این جشنواره با این دانشگاه مشارکت داشتند، افزود: در این نمایشگاه بیش از 100 اثر هنری در زمینه نقاشی و خوشنویسی به معرض دید گذاشته شدند.

وی اظهار امیدواری کرد دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در آینده نمایشگاه‌های هنری دیگری را در سطح ملی و بین‌المللی برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام/خ

 فرهنگ و هنر جایگاه اصلی خود را در جامعه ما ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.