معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تاکید کرد: صنایع دستی باید بازار محور شوند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در آیین افتتاح نمایشگاه سراسری صنایع دستی در استان کرمانشاه بیان کرد: برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی یکی از ارکان اقتصادی کردن این حوزه به شمار می رود، تا جایی که شاید بیشتر از بقیه حوزه‌ها به برپایی نمایشگاه نیاز داشته باشیم.

نامور مطلق با اشاره به اینکه ۱۵ درصد گردش مالی کشور در حوزه صنایع دستی از طریق برپایی نمایشگاه‌ها انجام می‌شود، اضافه کرد: بین ۱۵ تا ۲۰ درصد گردش مالی حوزه صنایع دستی از طریق بازارچه‌ها و ۶۰ درصد دیگر نیز از طریق فروشگاه های عرضه محصولات صنایع دستی انجام می‌شود.

وی با تأکید بر نقش مهم نمایشگاه ها در فروش محصولات صنایع دستی، عنوان کرد: در کشورهای اروپایی نمایشگاه‌ها سهم ۱۰ درصدی را در فروش محصولات صنایع دستی بر عهده دارند.

 نامور مطلق نقش نمایشگاه‌ها را در توسعه گفتمان سازی در حوزه صنایع دستی مهم ارزیابی کرد و افزود: گواه این مدعا اقبال بیشتر مردم به تولیدات حوزه صنایع دستی در مقایسه با گذشته است صنایع دستی قابل جابجایی بوده و لذا هویت مجسم ما به شمار می رود.

 

انتهای پیام/ز

برپایی نمایشگاه راهی برای  اقتصادی کردن محصولات

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.