افزایش نرخ کرایه تاکسی و کم توجهی مسئولان در برخورد با متخلفان باعث گلایه مردم آبادان شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛افزایش 50درصدی کرایه تاکسی و مسافربرهای شخصی در برخی از مسیرهای درون شهری آبادان از جمله ذالفقاری به لین یک احمدآباد و خیابان امیری به ایستگاه 12 فرح آباد باعث گله مندی شهروندان شده است.

تعدادی از شهروندان آبادانی گفتند:برخی از رانندگان تاکسی که در مسیر ذالفقاری به لین یک کار می کنند اقدام به افزایش خودسرانه نرخ کرایه کردند.

علی نصاری یکی از شهروندان در این باره گفت:موضوع افزایش کرایه ها،معضلی است که همواره دامن گیر مردم شده و فشار مضاعفی را بر آنان وارد کرده است.

وی اظهارکرد: افزایش نرخ کرایه ها همواره گلایه و نارضایتی مردم را در پی داشته و بارها مشاهده شده که برخی از شهروندان به شدت نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و بر سر افزایش کرایه به مشاجره با راننده می پردازند و این امر به نوبه خود، موجب بروز ناهنجاری اجتماعی در جامعه می شود.

یک شهروند نیز از آنچه کم توجهی مسئولان در خصوص رفع مشکلات و نارسایی های فراروی بخش حمل و نقل عمومی در آبادان نامید انتقاد کرد و افزود: مشکل افزایش خودسرانه کرایه ها و ضعیف بودن زیر ساخت های ناوگان حمل و نقل عمومی در این شهر به دردی کهنه و قدیمی تبدیل شده و مردم به اجبار با آن کنار آمده اند.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی آبادان گفت:آخرین افزایش نرخ کرایه تاکسی در آبادان با مصوبه دوره چهارم شورای اسلامی شهر آبادان در سال 1395 در همه مسیرها و به میزان 12درصد بود که البته پارسال ابلاغ نشد

مهدی رضایی با بیان اینکه این نرخ در 2 ماه گذشته به تاکسیداران آبادان ابلاغ شد افزود: لایحه افزایش 10درصدی افزایش کرایه تاکسی ها را شامل می شود به شورای اسلامی شهر آبادان تقدیم و منتظر نظر شورا در این رابطه هستیم.

وی اظهارکرد: در 2 سال گذشته نرخ کرایه های تاکسی در آبادان افزایش نداشته است.

رضایی به فعالیت یک هزار و 191 تاکسی زرد و 360 تاکسی شخصی ساماندهی شده در آبادان اشاره کرد و گفت: تاکسیرانی آبادان با 2 دستگاه خودروی گشت بر فعالیت تاکسی ها در آبادان نظارت دارند.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی آبادان بهره مندی مردم از وسایل گرمایشی و سرمایشی در تاکسی را حق شهروندان دانست و اظهارکرد: شهروندان آبادانی می توانند در صورت مشاهد تخلف رانندگان در گرفتن کرایه بیش از نرخ نامه مصوب و یا روشن نکردن وسایل سرمایشی در فصل گرما موضوع را با شماره 53344477 تاکسی رانی آبادان در میان بگذارند.

انتهای پیام /د

افزایش کرایه تاکسی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.