استاندار آذربایجان غربی گفت:هدف و تلاش مدیران استان فراهم نمودن زمینه های سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار است .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ قربانعلی  سعادت استاندار آذربایجان غربی در جلسه مرکز خدمات سرمایه  گذاری خارجی استان گفت : تمام سعی و تلاش مدیران و مسئولان استان در جهت هموارکردن زمینه های جذب سرمایه گذار در استان است  و در این راستا تمامی مدیران برای بهبود فضای کسب و کار در استان تلاش می کنند.

سعادت با بیان اینکه در راستای جذب سرمایه گذار خیلی از عوامل و رفتارهای سیاسی دخیل هستند، افزود: سرمایه گذاران خارجی به سختی می آیند و در برخی موارد نیز با مشاهده برخی اتفاقات و رفتارها از سرمایه گذاری پا پس می کشند.

استاندار آذربایجان غربی به تحریم ها بر علیه کشورمان اشاره نمود و گفت: تحریم های موجود باعث بسیاری از مشکلات در کشورمان و عدم رغبت سرمایه گذاران شده بطوری که برخی از سرمایه گذاران در شرایط فعلی نیز به بازگشت تحریم ها می اندیشند .

در ادامه این جلسه کارگاه آموزشی آشنایی با تامین مالی خارجی با هدف طرح و بررسی مسائل و موضوعات مرتبط با سرمایه گذاری خارجی در استان و ارائه راهکارهای سیاستی لازم و تسهیل و هماهنگی در خصوص جذب سرمایه گذاری خارجی و تامین مالی خارجی برای سرمایه گذاری در استان برگزار شد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت برگزاری چنین کارگاه ها و ارائه آموزش های لازم اظهار امیدواری کرد بتوان مسیر جذب سرمایه گذار خارجی و تامین مالی را بیش از پیش فراهم کرد.

سعادت اظهار داشت: فراهم کردن این مسیر با همکاری سیستم و نظام بانکی عجین است که در صورت نبود این همکاری و مشارکت طی مسیر جذب سرمایه گذار میسر نخواهد بود.

غفارپور مدیرکل امور اقتصاد و دارایی و نائب رییس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان نیز در این جلسه گفت: 153 فرصت سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران خارجی در قالب بسته سرمایه گذاری آماده شده است .

وی در ادامه به مشکلات ، چالش ها و تنگناهای فرآیند جذب سرمایه گذاری خارجی اشاره کردو گفت: عدم وجود نقشه راه سرمایه گذاری و ضعف امکانات زیرساختی از جمله این مشکلات و چالش ها است.

انتهای پیام/ح

 

نائب رییس مرکز خدمات سرمایه گذاری آذربایجان غربی از آماده شدن 153 فرصت سرمایه گذاری در استان خبر داد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.