مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از برگزاری سومین جشنواره ملی کباب دراین شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مرتضی آبدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با اعلام این مطلب افزود: این جشنواره روز جمعه 17 شهریور ماه افتتاح و به مدت سه روز برگزار خواهد شد.

وی تشریح کرد: در طول سه روز برگزاری جشنواره، عرضه کباب سنتی بناب توسط کباب‌پزان برتر شهرستان برای گردشگران خواهد بود و علاوه بر این در طول برگزاری ۱۲ گروه کباب‌پز در این جشنواره به رقابت می‌پردازند که کیفیت کباب‌ها و نوع گوشت توسط اداره دامپزشکی و شبکه بهداشت نظارت خواهد شد و در مراسم اختتامیه این جشنواره، نفرات برتر معرفی و تقدیر می‌شوند.

وی با اشاره به برنامه‌های دیگر این جشنواره گفت: در حاشیه این جشنواره همچنین 30 غرفه صنایع‌دستی، سوغات و توانمندی‌های شهرستان بناب با همکاری جهاد کشاورزی، اداره صنعت و معدن، بسیج سازندگی و ۶۰ غرفه دیگر توسط بخش خصوصی ویژه صنایع‌دستی و سوغات از کل کشور با رویکرد اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در نظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی بیان کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری، نمایش آیینی، موسیقی عاشیقی، مسابقات فرهنگی و هنری در حاشیه این جشنواره صورت خواهد پذیرفت.

وی در خصوص برگزاری جشنواره گفت: برگزاری رویدادها و جشنواره‌ها یکی از بهترین راه‌ها برای تبلیغ در راستای جذب گردشگر هستند از این رو با توجه به قرارگرفتن شهرستان بناب در مسیرهای گردشگری استانی تبریز 2018 و بهره‌مندی از برند کباب، این جشنواره از برنامه‌هایی است که در تلاشیم هر سال با کیفیت تر و ارزنده‌تر از قبل برگزار شود.

 جشنواره ملی کباب بناب در روزهای 17 تا 19 شهریور سال‌جاری به همراه اجرای برنامه‌های فرهنگی و برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در محل پارک ملت این شهرستان برگزارمی شود.

 

انتهای پیام/ش

سومین جشنواره ملی کباب در شهرستان بناب برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.