به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالناصر همتی گفت: بهترین زمان برای جلب رضایت بیمه گذاران و همچنین مناسبترین زمان برای بازاریابی بیمه، هنگام رسیدگی و پرداخت خسارت است.
وی افزود: برآورد دقیق و منصفانه خسارت واقعی و پرداخت به موقع به زیاندیدگان، هدف اصلی فعالیت صنعت بیمه است.
همتی برآورد خسارت از سوی شرکتهای بیمه به عنوان یکی از طرفین قرارداد بیمه، را چالش برانگیز و محل مناقشه دانست و گفت: در اینجا است که نقش ارزیابان خسارت بیمهای به عنوان کارشناسان مطلع و بیطرف در برآورد خسارت نمود پیدا می کند و ارزیاب خسارت علاوه بر برآورد خسارت واقعی، میتواند در جلوگیری از تقلبات بیمهای نیز سهیم باشند.
رئیس کل بیمه مرکزی تأکید کرد: با عنایت به صدور بیش از50 میلیون بیمه نامه و بی از 5 میلیون مورد خسارت پرداختی درسال ً ، فضای مناسبی برای فعالیت این قشر از فعالان صنعت بیمه فراهم میباشد تا به یکی از بزرگترین مطالبات مردم که دریافت خسارت واقعی و منصفانه است پاسخگو باشیم.
رئیس شورای عالی بیمه افزود: انعقاد قرارداد با شرکتهای بیمه و حضور در صحنه حوادث رانندگی و انجام عملیات بررسی و برآورد خسارت ضمن اینکه اعتماد مردم را به صنعت بیمه ارتقا میدهد در جای خود عاملی برای شناخت هرچه بیشتر آحاد مردم با فعالیت و کارکرد نهاد ارزیابان خسارت میباشد. به علاوه از بسیاری از اختلافات و نارضایتی مردم از بیمه جلو گیری مینماید.
همتی در پایان ضمن رونمایی از کتاب مجموعه اطلاعات تخصصی و حرفهای اعضا انجمن ارزیابان حرفهای خسارت صنعت بیمه از ارزیابان خسارت خواست، به صورت منصفانه و بیطرف و مستقل عمل کرده و برای ارتقای جایگاه صنف خود بکوشند و با رعایت اخلاق حرفهای، تعامل مناسب و منطقی با ذینفعان صنعت بیمه داشته باشند.
انتهای پیام/