مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون یک هزار و 160کلاس درس در این استان هوشمندسازی شده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تعداد کلاس های هوشمندسازی شده در کهگیلویه و بویراحمد در دولت یازدهم 2 برابر شده است افزود: در چهار ساله اخیر 600 کلاس درس هوشمندسازی شد.

وی بیان کرد: برای هوشمند سازی این تعداد کلاس وایت برد هوشمند، ویدئو پروژکتور، لب تاپ و رایانه تامین شده است .

زارع پور اظهار کرد: تعداد زیادی از این کلاس ها در مناطق عشایری قرار دارد.

وی با بیان اینکه برای هوشمندسازی هر کلاس درس 70 میلیون ریال اعتبار نیاز است، تصریح کرد: شتاب بخشی به هوشمندسازی مدارس این استان نیازمند تامین اعتبار دولتی و مشارکت مردم و خیران است.

 هوشمند سازی  مدارس موجب فراگیری هر چه مطلوبتر محتوای آموزشی در کنار کار معلم می شود.

زارع پور تصریح کرد: در این مدارس دانش آموزان از نرم افزارهای آموزشی استفاده و بخشی از تدریس در قالب الگوهای برتر و نمایش تصویر انجام می شود.

آشنایی دانش آموزان با فناوری الکترونیکی و افزایش توانمندی های فردی دانش آموزان ،رشد همه جانبه دانش آموزان،ایجاد تنوع و خارج شدن از شیوه یکنواخت و سنتی آموزش،افزایش بازده کاری در مدرسه ،آشنایی دانش آموزان با اهمیت زمان،استمرار فرایند یادگیری دانش آموزان در خارج از مدرسه و ایجاد محیطی پویا و جذاب برای شکوفایی کامل استعدادها و بروز خلاقیت های فردی و جمعی دانش آموزان از دیگر مزایای هوشمند سازی مدارس است.

سال تحصیلی پیش رو 125هزار دانش آموزان در کهگیلویه و بویراحمد در مقاطع تحصیلی مختلف راهی مدرسه می شوند.

برای نخستین‌بار در سال 1998 میلادی شور مالزی ایجاد مدارس هوشمند را در نظام تعلیم و تربیت خود در دستور کار قرار داد.

در ایران نیز این مهم در سال 80 از سوی شورای عالی آموزش و پرورش کشور مطرح شد و قرار شد این مدارس یک سال بعد یعنی در سال 81 ایجاد و راه‌اندازی شود، اما مشکلاتی از جمله مسئله تامین بودجه، نبود مهارت ، دانش و تخصص مانع از این امر شد.

بار دیگر در سال 90 با تعریف جدیدی از نظام آموزشی و تصمیم بر ایجاد تحول در این حوزه، هوشمند سازی مدارس با جدیت بیشتری دنبال شد و آموزش و پرورش تصمیم گرفت با ورود فناوری‌های ارتباطی به مدارس گامی در این راستا بردارد.

از این روی بودجه‌هایی برای این اقدام از سوی دولت در نظر گرفته شد و بسیاری از مدارس به ویژه در پایه‌های ششم و هفتم هوشمند سازی شد.

هشت هزار و 400 کلاس درس در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.