مدیرکل دفتر مرکزی حراست سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور در کارگاه آموزشی مسئولان حراست منطقه 3 در شهر سرعین گفت: 89 درصد اراضی کشور در اختیار سازمان جنگلهاست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، هدایتی، مدیرکل دفتر مرکزی حراست سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور افزود: این سازمان مسئولیت حفاظت بالاترین سرمایه مملکت را برعهده دارد که ارزش اقتصادی چوب جنگل های شمال چندین برابر نفت کشور است.

وی با بیان اینکه طرح ملی مبارزه با زمین خواری در کشور بصورت جدی پیگیری می شود افزود: با خرید 30 دستگاه پهباد در این راستا برای نظارت بر پدیده زمین خواری در کشور گامهای موثری برداشته شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل نیز مسئولیت روسای حراست منابع طبیعی استانها را در راستای حفاظت و صیانت و برخورد با متخلفان به انفال بسیار خطیر و سنگین عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با تلاش حافظان منابع طبیعی استان اردبیل زمین خواری در کلیه شهرستانهای استان اردبیل به 5 درصد رسیده که حاصل تلاش شبانه روزی نیروهای خدوم و زحمتکش یگان حفاظت استان می باشد.

شهامت هدایت استان اردبیل را یکی از مسیرهای مهم قاچاق چوب آلات و زغال جنگلی توسط افراد سودجو و فرصت طلب بیان کرد و افزود: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان با تلاش شبانه روزی با کنترل گلوگاههای قاچاق عرصه را برای چنین افرادی تنگتر کرده و توانسته اند با افزایش آمار قابل توجه کشفیات نسبت به 5 ماهه 95 گام موثری را در این راستا بردارند.

 

انتهای پیام/ح

خرید 30 دستگاه پهباد برای نظارت بر پدیده زمین خواری در کشور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.