مراسم تقدیر از دستگاه های اجرایی برتر خراسان رضوی در ارزیابی عملکرد سال۱۳۹۵ در هتل ثامن مشهد برگزار شد.

تقدیر از دستگاه های اجرایی خراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ رضاجمشیدی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی در این مراسم گفت: نظام اداری در این استان شامل 52 دستگاه اجرایی با 130 هزار و 952 کارمند است.

وی تصریح کرد: 51 درصد از کارکنان این دستگاهها مرد و بقیه زن هستند که شیوه استخدامی 75 درصد از این تعداد رسمی، 11 درصد پیمانی و چهار درصد قراردادی است.

رییس سازمان مدیریت برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی در سال 1395 توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی با رویکرد ارشادی و هدف افزایش اثربخشی نظام اداری انجام شد.

وی ادامه داد:در مجموع پنج دستگاه در شاخصهای عمومی و اختصاصی، پنج دستگاه تنها در شاخصهای عمومی و چهار دستگاه در شاخصهای اختصاصی با کسب امتیاز لازم به عنوان دستگاههای برتر مشخص شدند.

رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی خراسان رضوی افزود: در شاخصهای عمومی و اختصاصی ادراه کل راه آهن خراسان رضوی، شرکت آب و فاضلاب مشهد، اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی، اداره کل بهزیستی خراسان رضوی و اداره کل اوقاف و امور خیریه به عنوان دستگاههای برتر معرفی شدند.

استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم افزود:کم فروشان کسانی هستند که وقتی پشت میزشان قرار می‌گیرند به فکر راه انداختن کار مردم نیستند و مدیران بایستی تمام فکر خود را برای انجام بهتر کارها به کار گیرند و در غیر این صورت کم فروشی کرده‌اند.

رشیدیان با بیان اینکه تمامی دستگاه‌ها باید رعایت حقوق اجتماعی، عدم ورود نگاه‌های جناحی در تصمیم گیری‌ها، نگاه عدالت محورانه به مردم به خصوص مردم کم برخوردار و مستضعف، رعایت حقوق بیت المال وعمل کردن به اهداف و سیاست‌های کلان نظام را سرلوحه کار خود قرار دهند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اهم مسولیت های سازمان ها گفت: اولویت قرار دادن اقتصاد مقاومتی، توجه به احکام عالی نظام، عدم گم شدن مسئولیت‌ها و ماموریت‌های سازمانی در فرایندها نیز از دیگر موارد مهم در مسئولیت‌ها به شمار می‌رود.

رشیدیان اظهار کرد: برای هماهنگی بین دستگاه‌ها و نحوه هماهنگ کردن بین دستگاه‌ها گاهی در بعضی دستگاه‌ها شاهد کاهش انعطاف و همکاری بین دستگاه‌ها هستیم، در صورتی که باید هم افزایی و هم پوشانی بین دستگاه‌ها وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: باید به تمام حوزه‌ها و ابعاد اجرایی توجه داشت و یکی از چیزهایی که دشمنان انقلاب تلاش کردند که آن را بزرگ کنند بحث ناکارآمدی نظام است.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: نظامی که مبتنی بر ارزش‌های دینی است دستخوش حیله‌های دشمن نمی‌شود، جمهوری اسلامی بر اساس انتخاب مردم و ارزش‌های دینی شکل گرفته است و چنین نظامی نمی‌تواند در این دنیا دستاوردی نداشته باشد.

رشیدیان ادامه داد:عده‌ای بنا به تضعیف دستگاه‌های اجرایی دارند‌ و نقد با تخریب با نادیده گرفتن ارزش‌ها یکسان است و آن‌هایی که قوه مجریه که یکی از ارکان اساسی نظام است را تخریب می‌کنند، کارآمدی نظام را تخریب کرده‌اند، ما مدعی بدون عیب بودن نیستیم اما اینکه ناکارآمد هستیم را نمی‌پذیریم.

وی گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم به عنوان خانواده دولت توجه کنیم که استخدام‌ها در چهارچوب باشد و توسعه دولت الکترونیک یک ضرورت الزام‌اور برای نیازهای عمومی جامعه است و لزوم مراجعات مردم را به دستگاه‌ها کاهش می‌دهد و به رضایت و آسایش مردم کمک می‌‌کند، همچنین از فواید دولت الکترونیک کاهش فساد کاری و سرعت کارها است.

ادارات و دستگاه های اجرایی استان که دارای رتبه برترشدند اداره کل راه آهن خراسان رضوی رتبه اول، شرکت آب و فاضلاب رتبه دوم و اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان رتبه سوم را بدست آوردند.

انتهای پیام// ف.غ

نظامی که مبتنی بر ارزش‌های دینی است دستخوش حیله‌های دشمن نمی‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.