در حالی که تنها ۱۰ روز از وقوع توفان سهمگین هاروی در تگزاس گذشته است، اینبار مردم فلوریدا خود را برای یک توفان قدرتمندتر آماده می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، پس از پیش بینی وقوع یک توفان سهمگین دیگر در آمریکا- که به نظر می رسد حتی از توفان هاروی هم قدرتمندتر باشد- مقامات مدیریت شرایط اضطراری در سراسر فلوریدا از روز گذشته (سه شنبه) اقدامات لازم را برای مقابله با این فاجعه طبیعی آغاز کرده اند.

توفان بسیار قدرتمند ایرما با سطح 5، اواخر روز گذشته با سرعت باد 300 کیلومتر بر ساعت به جزایر شمالی دریای کارائیب در شرق پورتوریکو نزدیک شده است.

مرکز ملی توفان آمریکا در میامی پیش‌بینی کرده است که توفان ایرما از روز شنبه ایالت فلوریدا را در می‌نوردد و باید در انتظار مسیر دقیقی که این توفان در پیش می گیرد بود.

فلوریدا خود را برای توفان قدرتمند «ایرما» آماده می کند+ تصاویر

یکی از کلانترهای فلوریدا اعلام کرد: «به طور معمول مردم این منطقه دوست ندارند برای توفان آماده شوند. اما آنچه در تگزاس اتفاق افتاد مردم را هشیار کرده است.»

مقامات مجمع الجزایر «فلوریدا کیز» در سواحل جنوبی ایالت فلوریدا از مردم این منطقه درخواست کردند در زمان طلوع آفتاب روز چهارشنبه این منطقه را تخلیه کنند. همچنین به مردمی که در بخش های کم ارتفاع شهرستان میامی-دید فلوریدا زندگی می کنند هم دستور داده شد که از روز چهارشنبه به مناطق مرتفع‌تر نقل مکان کنند. در آستانه وقوع توفان ایرما، برخی از مدارس دولتی جنوب فلوریدا از روز چهارشنبه و برخی دیگر از روز پنج شنبه تعطیل شدند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز گذشته در فلوریدا، پورتوریکو و جزایر ویرجین آمریکا واقع در دریای کارائیب حالت فوق العاده اعلام کرد.

فلوریدا خود را برای توفان قدرتمند «ایرما» آماده می کند+ تصاویر

توفان ایرما در حالی به فلوریدا نزدیک می شود که حدود 10 روز پیش هم توفان هاروی ایالت تگزاس آمریکا را در نوردید و حدود 60 کشته برجای گذاشت. فرماندار تگزاس خسارت ناشی از توفان هاروی در این ایالت را بیش از 180 میلیارد دلار برآورد کرده است.

فلوریدا خود را برای توفان قدرتمند «ایرما» آماده می کند+ تصاویر

فلوریدا خود را برای توفان قدرتمند «ایرما» آماده می کند+ تصاویر
انتهای پیام/

آماده شدن مردم فلوریدا برای مقابله با توفان ایرما

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار