عضو موتلفه اسلامی گفت: باید در رقابت‌های سیاسی شاهد حضور احزاب قوی باشیم تا در دراز مدت برای کشور برنامه ریزی کنند.

تنوع فهرست‌های انتخاباتی اصول گرایان یک موضوع تاکتیکی استمحمدمهدی اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با تأکید بر اینکه در سال‌های اخیر شاهد وحدت احتمالی بین اصول گرایان بوده‌ایم، اظهار داشت: در مقاطعی که خیلی از گروه‌های سیاسی اعتقادی نداشتند که ما یک فهرست مشترک انتخاباتی بدهیم شاهد بودیم که در وحدت گفتمانی هیچ تغییری رخ نداد و چهره‌های شاخص اصول‌گرا همچون آیت‌الله مهدوی کنی، آیت‌الله موحدی کرمانی، آیت‌الله یزدی و دیگر بزرگان در وحدت گفتمانی یک اشتراک نظر داشتند.

عضو موتلفه اسلامی با بیان اینکه ریشه این موضوع به تعریف اصول گرایی برمی‌گردد، گفت: در ابتدای تأسیس جمعی که امروز آن را اصول‌گرایان می‌نامیم این اجتماع برای صیانت از اصولی همچون قانون اساسی، ولایت فقیه، خط امام و فرمایشات مقام معظم رهبری شکل گرفت و بعد هیچگاه دچار از هم گسستگی نشدند و همیشه شاهد وحدت در این زمینه بوده‌ایم.

وی تنوع فهرست‌های انتخاباتی اصول گرایان را یک موضوع تاکتیکی دانست و تأکید کرد: لیست‌ها باید متناسب با شرایط هر انتخابات بررسی شوند که آیا تنوع داشتن آن در هر انتخاباتی مطلوب هست یا خیر.

اسلامی با بیان اینکه نمی‌توان یک فرمول واحد را در همه انتخابات‌ها حاکم کرد، خاطرنشان کرد: اساسا اقتضائات زمانی بیشترین تأثیر را در فهرست شکل‌گیر‌ی‌های انتخاباتی دارد.

وی با اشاره به مجلس هشتم گفت: وقتی که در این دوره به واسطه اقبال گسترده مردم به آرمان‌های انقلاب این مجلس شکل گرفت اصلاح طلبان احساس کردند که در انزوا هستند و حضور انتخاباتی بسیار کمرنگی پیدا کردند.

عضو موتلفه اسلامی افزود: اقتضای فهرست انتخاباتی با دوره‌ای که برخی با نام اصول‌گرایی مانند دولت دهم و مجلس نهم به میدان آمده بودند و خطاهای عملکردی داشتند متفاوت بود و همان‌طور برخی تحقق وعده‌های انتخابات گذشته سبب شد مردم دنبال گفتمان جدیدی بروند که به نظر من در این شرایط آینده سپهر سیاسی ایران را باید در یک مهندسی جدیدی جستجو کنیم.

اسلامی با تأکید بر اینکه باید در رقابت‌های سیاسی شاهد حضور احزاب قوی باشیم که در دراز مدت کادرسازی کرده و برای کشور برنامه ریزی کرده باشند، بیان داشت: این احزاب باید ارتباطات مردمی خود را نه تنها در دوره انتخابات بلکه در همه دوران با مردم حفظ کرده باشند و در چنین شرایطی چند ضلعی بودن انتخابات ثمره بهتری نسبت به انتخابات دو قطبی دارد و می‌تواند منافع ملی را هم بهتر تأمین کند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار