تام پرز از دونالد ترامپ به دلیل لغو برنامه حمایت از مهاجران موسوم به «داکا» به شدت انتقاد کرد و او را «قهرمان ستمگری» خواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، به دنبال لغو برنامه حمایت از مهاجران جوان موسوم به «داکا» از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، «تام پرز»، رئیس کمیته ملی حزب دموکرات روز گذشته (سه شنبه) از او به شدت انتقاد کرد و ترامپ را «قهرمانِ ستمگری» خواند.

پرز اعلام کرد: «حذف برنامه داکا جدیدترین اقدام دولت برای وارد آمریکا شدند) دیگر نمی توانند در این کشور کار کنند. این گونه اخراج ها، خانواده ها را از هم جدا می کند. رویاپردازان ارزش های ما را به اشتراک دارند و ملت ما را قدرتمند می کنند. شهامت آنها عمیقا آمریکایی است و آنها توقع بهتر از اینها را از رئیس جمهور تنها کشوری دارند که آن را خانه خود می دانند.

وی افزود: همانگونه که دونالد ترامپ و همکاران جمهوری‌خواه او سعی می کنند رویای این آمریکایی ها را دگرگون کنند، ما برای حفظ خانواده این مهاجران که هر روز به کشور ما کمک می کنند می جنگیم.

دونالد ترامپ روز گذشته (سه شنبه) برنامه «داکا» را که مربوط به حمایت از مهاجرانی است که از زمان کودکی وارد آمریکا شده اند، لغو کرد. وی همچنین به کنگره آمریکا 6 ماه فرصت داد تا یک برنامه جدید جایگزین داکا کند.

برنامه داکا که گاهی با نام برنامه رویاپردازان هم شناخته می شود، در زمان باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا، اجرایی شد و از آن دسته مهاجران جوانی حمایت می کند که از کودکی وارد آمریکا شده و در این کشور مشغول کار هستند. حدود 800 هزار مرد و زن جوان تحت پوشش این طرح قرار دارند.

انتهای پیام/

انتقاد  رئیس کمیته ملی حزب دموکرات از ترامپ به سبب لغو داکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار