در نشست استاندار کرمان با معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست کشور بر لزوم افزایش اختیارات مدیران استانی تاکید و اختیارات معاون رئیس جمهوری در حوزه محیط زیست به استان کرمان واگذار شد.

‍ واگذاری اختیارات بالادستی محیط زیست به استان کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،علیرضا رزم حسینی در دیدار با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از پروژه های ااقتصاد مقاومتی استان کرمان سخن به میان آورد و گفت: به دنبال توسعه متوازن استان بااستفاده از ظرفیت های بخش های غیر دولتی و خصوصی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه سیاست استان کرمان در مسیر توسعه، مبتنی بر حفاظت از محیط زیست و حفظ آن برای آیندگان است ، تصریح کرد: در اجرای طرح های توسعه ای باید به گونه ای برنامه ریزی شود که حفاظت از محیط زیست به صورت کال محقق شده و البته در این راه، سیاست های محیط زیست نیز نباید مانع مسیر توسعه شود.

استاندار کرمان اظهارکرد: می توان با استفاده از ظرفیت بخش های غیر دولتی و خصوصی، محیط زیست را حفظ کرده و آن را ارتقاء نیز بخشید، به گونه ای که در کنار آن اشتغال زایی و استفاده از فرصت های گردشگری نیز انجام شود.

رزم حسینی محیط زیست کشور را دارای جاذبه های بی نظیر در دنیا دانست و افزود: می توان با استفاده از این ظرفیت ها و جاذبه ها، مناطق ویژه گردشگری ایجاد کرده و صنعت توریسم را گسترش داد.

وی با اشاره به انجام مطالعات و امضای تفاهم نامه پروژه اکوتوریسم خبر بافت نیز بیان کرد: این پروژه به عنوان بهترین و بزرگترین اکوپارک کشور و خاور میانه با همکاری معین اقتصادی منطقه و با تاکید بر حفظ و ارتقای محیط زیست اجرایی می شود.

استاندار کرمان به برخی از مشکلات طرح های توسعه ای استان از جمله آب شیرین کن بین رفسنجان و انار برای بخش کشاورزی و نیز احیای تالاب جازموریان اشاره کرد وادامه داد: از مجموع 300 هزار هکتار باغات استان کرمان، بیش از 30 هزار به دلیل خشکسالی های طولانی مدت و عدم استفاده مناسب از مناب آبی موجود از بین رفته است.

وی به اجرای الگوی همیاران آب اشاره و بیان کرد: این طرح در استان کرمان به خوبی اجرایی شد و موفقیت آمیز بوده که در نهایت منجر به ذخیره حجم بالای آب در سفره های زیر زمینی شده و می تواند به عنوان الگو در سایر استان ها نیز اجرایی شود.

انتهای پیام/ح

 با تلاش استانداراختیارات استانی محیط زیست به کرمان واگذار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار