توجه به بهسازی بافت فرسوده یکی از نیازهای اصلی شهرهای زنجان است

تهدید زنجان توسط ۴۲ گسل

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه  خبر نگاران جوان از زنجان ؛ مدیر کل مدیریت بحران استان گفت : درسطح استان  درمجموع ۷۲۰ هکتار بافت فرسوده وجود که بیشترین مساحت آن بالغ‌بر ۵۱۷ هکتار مربوط به شهر زنجان است.در حال حاضر با وجود تاکیدات مسئولان استقبال خوبی برای بهسازی و مقاوم سازی بافت فرسوده از سوی مردم صورت نگرفته است.

 

 مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان همواره حوادث طبیعی متعددی را تجربه کرده است، گفت:  ۱۸ حادثه طبیعی تاکنون در استان زنجان بوقع پیوسته است.

 

 

کرامتی افزود :علاوه بر ۲ گسل زنجان و سلطانیه ۴۰ گسل دیگر نیز در پیرامون استان زنجان وجود دارد که استان زنجان را تهدید می کنند.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه نخستین گام برای مواجهه با حوادثی همچون زلزله، مقاوم کردن ساختمان‌های تصمیم‌گیر و خدمات‌رسان است افزود : تسهیلات مناسبی برای احیای بافت فرسوده در نظر گرفته شده است که شهروندان باید از آن استقبال کنند تا روند احیای این مناطق تسریع شود.

 

 

کرامتی به مقاوم‌سازی واحد مسکونی روستایی طی سال‌های گذشته اشاره کرده وگفت : نوسازی بافت روستایی یکی از اقدامات جدی برای کاهش آسیب‌پذیری این مناطق در مواجهه با بلایای طبیعی از جمله زلزله است و در این خصوص تاکنون به موفقیت‌هایی نائل شده‌ایم.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: واحدهای مقاوم سازی شده طرح ویژه بهسازی ۳۸ هزار و ۵۰۱ مورد است و مجموع واحدهای مقاوم سازی شده ۵۰ هزار و ۵۰ موردمعادل ۵۵ درصد است.

انتهای پیام/ر

مقاوم سازی واحدهای مسکونی در زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.