رئیس سازمان چای گفت: از آغاز فصل برداشت 89 هزارتن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر 173 میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است.

آخرین وضعیت خرید تضمینی برگ سبز چای/67 درصد مطالبات چایکاران پرداخت شدمحمد ولی روزبهان رئیس سازمان چای در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت خرید تضمینی چای اظهار کرد: از آغاز فصل برداشت 89 هزارتن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر 173 میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است.

وی افزود: تا کنون 114 میلیارد و 500 میلیون تومان معادل 67 درصد بهای برگ سبز تحویلی به چایکاران و مابقی پس از تامین منابع مالی پرداخت خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول مطالبات چایکاران که بخشی از آن  به قدرالسهم دولت و بخشی قدرالسهم کارخانجات بر می گردد، به زودی تامین و پرداخت می شود.

روزبهان از آغاز برداشت چین چهارم برگ سبز چای در چند روز آینده خبر داد و گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و کاهش میزان بارندگی پیش بینی می شود که تولید نسبت به سال گذشته با کاهش نسبی مواجه شود.

رئیس سازمان چای ادامه داد: سال گذشته میزان بارندگی 50 درصد بالاتر از میانگین جهانی بود که همین امر افزایش بی سابقه تولید را رقم زد و تنها عملیات به زراعی ، احیا باغات و حمایت های دولت تا حدی توانست این کاهش را جبران کند.

 روزبهان تصریح کرد: با آغاز فصل پاییز میزان فروش چای خشک کارخانه ها متحول می شود که درنهایت رونق فروش موجب شده که مطالبات چایکاران زودتر پرداخت شود.

انتهای پیام/

89 هزارتن برگ سبز چای خریداری شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار