کامران پارسی‌نژاد گفت: هم‌‌اکنون کتاب «شب دنیا» مراحل آخر انتشارش را سپری می‌کند.

کامران پارسی‌نژاد نویسنده در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره اثر جدید خود به نام «شب کتاب» گفت: این کتاب هم اکنون مراحل پایانی انتشارش را سپری می‌کند. شب کتاب برای بازخوانی نهایی به من داده شد. پس از بازخوانی دوباره آن را به انتشارات کانون اندیشه جوان برای چاپ سپردم. کتاب «شب دنیا» در حقیقت رمانی هست که در زمان حال در جریان است. در این کتاب به بازنگری وقایع جنگ پرداختم و در آن از تأثیری که این واقعه پس از گذشت زمان بر جامعه ایران گذاشته است، صحبت کرده‌‌ام.

وی افزود: در کتاب «شب دنیا» به این مسئله پرداختم که فضای معنوی جبهه در جامعه کنونی ما وجود دارد یا خیر. داستان هم در زمان گذشته هم در زمان حال اتفاق می افتد. داستان کتاب حادثه محور است و هیجان و حادثه در آن دیده می شود. یک بخشی از کتاب فلسفی می شود و یکی از بحث‌های فلسفی آن، فلسفه شهادت است. در زمان جنگ فلسفه شهادت معنای خاص خود را داشت. با گذشت زمان فکر کردم نیازمند بازنگری این فلسفه هستیم. یکی دیگر از مسائلی که در کتاب مطرح می‌شود، مسئله جبر و اختیار است. اینکه افرادی که به جبهه می رفتند این اتفاق برایشان از پیش مقدر بود یا اینکه حادثه‌ای باعث می شود در یک لحظه فردی در جبهه بماند و شهید شود. این مسائل در کتاب «شب دنیا» مطرح می شود.

این نویسنده درباره کتاب دیگرش به نام «ادبیات داستانی در ایران» اظهار داشت: کتابم با عنوان «ادبیات داستانی در ایران» را انتشارات علمی فرهنگی منتشر می‌کند. تفاوت این کتاب با کتاب‌های مشابه در این است که در این کتاب سعی کردم مکتب های ادبی ایران را بزرگ‌نمایی کنم و در آن به بررسی تاثیر مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بر ایران و تاثیر ادبیات بر این مسائل بپردازم. این کتاب جلد اول «ادبیات داستانی در ایران» است و در آن ادبیات داستانی را در دوران پهلوی از ابتدای روی کار آمدن رضا شاه تا پایان محمدرضا شاه  بررسی می‌کنم.

پارسی‌نژاد ادامه داد: کتاب دیگرم با عنوان «جستارهایی در ادبیات غرب » پیش از این در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شده بود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار