شرکت ماشین سازی جنرال موتورز قرار است تا ۶ سال آینده بیش از ۱۱ هزار ماشین زرهی برای ارتش افغانستان بسازد.

جنرال موتورز تا ۶ سال آینده بیش از ۱۱ هزار ماشین زرهی برای ارتش افغانستان تولید می کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دولت آمریکا با امضای قراردادی با بخش خصوصی قرار است ساخت ۱۱ هزار موتر زرهی را در شش سال آینده راهی افغانستان کند.

دولت آمریکا با شرکت جنرال موتورز قراردادی را به ارزش ۲٫۲ میلیارد دالر برای ساخت ۱۱ هزار و ۶۵ عراده موتر زرهی برای نیروهای امنیتی و دفاعی افغان به امضا رسانده است.

بر اساس این قرارداد شرکت جنرال موتورز موظف است تا سال ۲۰۲۳ میلادی موترهای زرهی را تحویل دهد.

انتظار می‌رود که نخستین محموله از موترهای زرهی و تجهیزات همراه این سفارش به زودی در اختیار نیروهای امنیتی و دفاعی افغان قرار گیرد.

سال قبل نیز این شرکت آمریکایی با عقد قرارداد ۳۵۶ میلیون دالری کار ساخت ۱۶۷۳ موتر زرهی از نوع هاموی را برای نیروهای امنیتی افغان در نظر گرفته بود.

از سوی دیگر وزارت دفاع آمریکا هفته گذشته نیز قراردادی به ارزش ۷۲۷ میلیون دالر را با شرکت‌های بزرگ اسلحه‌سازی برای خرید بالگردهای نظامی و هواپیما برای نیروهای هوایی افغان عقد کرده بود.

ترامپ در استراتژی جدید آمریکا نسبت به ارسال تجهیزات نظامی به افغانستان تاکید کرده است.

این در حالی است که نیروهای امنیتی افغان در بخش نگهداری از تجهیزات نظامی با مشکلاتی مواجه هستند و طرح آمریکا برای حفظ و نگهداری از تجهیزات نیروهای افغان نیز موثر نبوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار