رییس موسسه تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: برای نجات بذر کشور باید به بخش خصوصی اعتماد کرد و دستاوردها را به آنها سپرد.

/////به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اسکندر زند رییس موسسه تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در پنجمین گردهمایی کشت های پاییزه که به مناسبت آغاز سال زراعی 96-97برگزارشد، با دفاع از ظرفیت بخش خصوصی اظهار کرد: برای نجات بذر کشور باید به بخش خصوصی اعتماد کرد و دستاوردها را به آنها سپرد.

وی با اشاره به اینکه رقم های بسیار زیادی از سوی محققان معرفی شده است، افزود: تاکنون 43 رقم انواع بذر به بخش خصوصی واگذار شده است که با برنامه های پیش رو این رقم در آینده بیشتر خواهد شد.

زند ادامه داد: با وجود اینکه رقم های بذر در محصولات مختلف به ویژه گندم به اندازه کافی معرفی شده است که همواره برای افزایش ضریب نفوذ آنها در مزارع باید تلاش بیشتری انجام داد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در زمینه بذور پاییزه مشکل خاصی وجود ندارد،گفت: تا کنون در محصول چغندر قند 15 رقم مقاوم خارجی معرفی شده که انتظار می رود در آینده ای نزدیک تعداد آنها به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

به گفته وی 19 آفت کش جدید و کم مصرف معرفی و در اختیار بخش قرار گرفت.

زند تاکید کرد: ایجاد سامانه نفوذ ارقام در استان ها، اندازه گیری آب مصرفی گندم، افزایش نظارت الکترونیک در حوزه گندم به 40 درصد و افتتاح کانون کشاورزان نمونه ای از مهم ترین دستاوردهای سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزان است.

به گفته وی تا کنون 625 سم برای کنترل کیفی معرفی شده  که از 175 مورد آزمایش شده، 25 مورد آن رد شده است.

زند با اشاره به آخرین وضعیت حوزه پایش، ثبت و نظارت کود یادآور شد: از 7866 برند فرمول کود، 1400 برند تقلبی بود که از این تعداد 338مورد از جمله کودهای وارداتی بود.

انتهای پیام/

معرفی 625 سم برای کنترل کیفی 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار