سایت یورو نیوز، در آستانه دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و سوریه در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸، به تشریح وضعیت تیم ملی این کشور جنگ زده پرداخت.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،آخرین بازی دور انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در گروه A  آسیا، امروز برگزار می‌شود و طی یکی از این بازی‌ها تیم ملی کشورمان میزبان سوریه خواهد بود.


سایت یورو نیوز با انتشار گزارشی درباره تیم سوریه به استقبال این بازی رفت.


یورو نیوز در این مورد نوشت:


برخلاف انتظارات، تیم ملی سوریه این فرصت را دارد که به جام جهانی ۲۰۱۸ صعود کند و برای اولین بار به مسابقات جام جهانی راه یابد.

سوریه، پس از پیروزی ۳ بر ۱ مقابل قطر در روز پنج شنبه (۳۱ اوت)، با مربیگری« ایمن حکیم»، به مصاف تیم ملی ایران صدرنشین می‌رود.

پیروزی تیم ملی سوریه مقابل ایران، همراه با تساوی کره جنوبی و ازبکستان و یا یک نتیجه مطلوب برای ازبکستان، سوری‌ها را مستقیم به جام جهانی رهنمون خواهد کرد.

اگر کره جنوبی ازبکستان را شکست دهد، سوریه همچنان شانس خواهد داشت با پیروزی در دو دیدار با تیم سوم گروه دیگر منطقه آسیا که در حال حاضر استرالیا است، برای صعود به جام جهانی روسیه بجنگد.

کاربرای تیم «حکیم » آسان نبوده است. وضعیت ناگوار در سوریه باعث شده است این تیم از میزبانی مسابقات در کشور خود محروم شود، تصمیمی که به طور رسمی از سوی فیفا اتخاذ شد.

سوریه مجبور شد میزبان خارجی برای مسابقات خانگی خود پیدا کند. اولین بازی‌ها در عمان برگزار شد و پس از آن مالزی قدم پیش گذاشت و میزبان بازی‌های سوریه برابر ایران، ازبکستان، چین و قطر شد.

از ۲۱ بازیکن سوری که برای مسابقات اخیر این تیم در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ انتخاب شده اند، شش نفره در لیگ برتر سوریه بازی می‌کنند.

مسابقات لیگ سوریه که طی مناقشه سال ۲۰۱۱ یک فصل به حالت تعلیق درآمده است، با وجود وقوع جنگ در این کشور، برگزار شده است.

این مسابقات داخلی، در شهر‌های مختلف سراسر سوریه، از جمله منطقه جنگ زده‌ای مانند حلب برگزار می‌شود، ورزشگاه رعایت الشباب حلب برای برگزاری مسابقات استفاده می‌شود در حالی که دیگر یا ورزشگاه‌ها نابود شده اند، یا به عنوان انبار مهمات یا پایگاه‌های نظامی استفاده می‌شوند.

علاوه بر این، یک گزارش تحقیقی که توسط ESPN در ماه مه منتشر شد، نشان داد که حداقل ۳۸ نفر از بازیکنان لیگ دسته اول و دوم سوریه در جنگ کشته و ۱۳ نفر دیگر مفقود شده اند.

در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در مسابقات مقدماتی جام جهانی، اعضای تیم با پوشیدن تی شرت‌هایی منقش به چهره اسد، یک پیام مستقیم، در حمایت از رئیس جمهور خود، ارسال کردند.

 
انتهای پیام/


گزارش یورو نیز از وضعیت تیم ملی سوریه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار