معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری سیستان و بلوچستان خبرداد

اتصال حوزه‌های قضایی سیستان و بلوچستان به فیبر نوری

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری سیستان و بلوچستان از اتصال حوزه‌های قضایی سیستان و بلوچستان به فیبر نوری خبر داد.

اتصال حوزه‌های قضایی سیستان و بلوچستان به فیبر نوریبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمد رضا طاهری معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان اظهار کرد: سیستان و بلوچستان اولین استانی است که تمام نقاط آن به فیبر نوری متصل شده است.

وی در ادامه با اشاره به چگونگی فرایند ابلاغ الکترونیک نیز گفت: بسیاری از مشکلات موجود در فرآیندهای دادرسی، از طریق استفاده از کارکردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات مرتفع خواهد شد که هم اکنون دفاتر کاغذی سنتی از دادگستری‌ها جمع‌آوری شده و پرونده‌ها به‌ صورت الکترونیکی ثبت و روند رسیدگی به آنها دنبال می‌شود.

طاهری با بیان این که طبق آمارها 60 درصد ابلاغ های کاغذی به دست شهروندان نمی‌رسیده است ادامه داد: خوشبختانه به کمک سامانه ابلاغ الکترونیک 98 درصد ابلاغ‌ها به دست مردم رسیده است.

معاون قضایی رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان عنوان کرد: مراجعان به قوه قضائیه جهت دریافت الکترونیکی اوراق قضائی باید به سامانه ابلاغ الکترونیک مراجعه و برای شروع در سامانه ثنا ثبت نام کنند.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام در سامانه ثنا از دو طریق مراجعه مستقیم به دفتر خدمات الکترونیک قضایی و مراجعه مستقیم به وب‌سایت ثنا امکان پذیر است تصریح کرد: افراد می توانند با همراه داشتن اصل کارت ملی به یکی از دفاتر خدمات قضایی مراجعه کرده و با ارائه کارت ملی، اطلاعات شناسنامه، آدرس، شماره تلفن همراه و کدپستی و پس از اخذ امضای الکترونیک توسط دفتر، در سامانه ثبت نام الکترونیک (ثنا) ثبت نام انجام دهند.

محمد رضا طاهری نسب با بیان اینکه تاکنون420 نفر از زندانیان تا کنون در سامانه ثنا ثبت نام نموده‌اند، از دفاتر رسمی ازدواج، بنگاه‌های املاک و خودرو و بانک‌ها نیز خواست تا مراجعه کنندگان خود را به ثبت در سامانه ثنا موظف کنند.

انتهای پیام/ع

اتصال تمامی حوزه های قضایی استان به فیبرنوری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار