رئیس هیئت اسکواش آذربایجان غربی گفت:آبان ماه امسال ارومیه میزبان مسابقه بین المللی اسکواش بازان حرفه ای مردان است.

سلمان فرضعلی‌پور رئیس هیئت اسکواش آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛گفت:اسکواش یکی از رشته‌های جذاب و تفریحی است که طرفداران زیادی در خارج از کشور دارد و چند سالی است که در کشور ایران شروع به فعالیت کرده و جایگاه خود را توانسته در بین مردم باز کند.

وی با اشاره به جایگاه هیات اسکواش آذربایجان غربی گفت:این هیئت در جزو ۵ هیات برتر کشور  است.

فرضعلی‌پور با اشاره به مسابقات نشنال کلوز گفت:این مسابقات در سایت فدراسیون جهانی اسکواش با عنوان ایران-ارومیه -شهید باکری ثبت شده است و برای اینکه بازیکنان  از رنکینگ جهانی عقب نمانند فدراسیون جهانی جام نشنال کلوز را سه سال است که در ارومیه برگزار کرده است تا بازیکنان داخل کشور بتوانند جایگاه خود را حفظ کنند یا بهبود ببخشند.

رئیس هیئت اسکواش آذربایجان غربی افزود: ۱۰ الی ۱۵ آبان ماه امسال مسابقات بین المللی حرفه‌ای مردان جهان تحت عنوان جام صلح و دوستی در ارومیه برگزار می‌شود.

فرضعلی پور در ادامه با اشاره به اینکه این مسابقه جایزه ۵ هزار دلاری دارد افزود:کشور‌هایی که دارای خانه اشکواش هستند و بازیکنانی که رنکینگ جهانی دارند در این مسابقات شرکت می‌کنند.

رئیس هیئت اسکواش استان در مورد برنامه ریزی وسرمایه گذاری در رده‌های پایه گفت:یکی از برنامه‌های که فدراسیون اسکواش همواره برآن تاکید داشته است بحث استعداد یابی وکار در رده‌های پایه بوده است، وبدین منظور در استان آذربایجان غربی هیئت اسکواش با استعداد یابی بین نونهالان ۹ تا ۱۱ سال کار خود را طی سال‌های گذشته در بحث استعداد یابی شروع کرده است.

وی ادامه داد:طبق تفاهم نامه‌ای که با اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی منعقد شده، هیات اسکواش آذربایجان غربی تمرکز خود را بیش تر در پایه های ابتدایی متمرکز کرده است .

فرضعلی پور به خانه های اسکواش اشاره کرد و افزود:در شهرستان ارومیه،میاندوآب،اشنویه ،پیرانشهر کورت های اسکواش راه اندازی شده است و در تلاش هستیم در سایر شهرستان ها نیز کورت استاندارد اسکواش راه اندازی کنیم.


انتهای پیام/م

ارومیه میزبان مسابقه بین المللی اسکواش بازان حرفه ای مردان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.