عملی شدن تهدید ترامپ علیه شرکای تجاری پیونگ‌یانگ بزرگ‌ترین بانک‌های جهان را فلج خواهد کرد

قطع احتمالی روابط اقتصادی آمریکا با شرکای تجاری کره شمالی در واکنش به آزمایش اتمی اخیر پیونگ‌یانگ، بزرگ‌ترین بانک‌های جهان را به نابودی خواهد کشاند.

عملی شدن تهدید ترامپ علیه شرکای تجاری پیونگ‌یانگ بزرگ‌ترین بانک‌های جهان را فلج خواهد کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه شبکه خبری سی ان بی س، تحریم‌های احتمالی آمریکا در واکنش به آزمایش هسته‌ای اخیر کره شمالی ممکن است باعث فلج شدن بزرگ‌ترین بانک های دنیا شود. این پایگاه خبری نوشت با تشدید اقدامات آمریکا علیه کره شمالی، احتمالاً بانک های بزرگ چینی نیز در فهرست تحریم های جدید واشنگتن علیه پیونگ یانگ قرار بگیرند. این بانک ها که به 4 غول معروف هستند، بزرگترین وام دهندگان جهانی به شمار می‌آیند و دارایی های‌شان از بانک هایی مانند جی پی مورگان چیس، و اچ اس بی سی بیشتر است.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که در ارتباط با مساله کره شمالی همه راه‌ها به پکن ختم می شود و در نتیجه تحت فشار قرار دادن بانک های بزرگ این کشور می تواند راه حلی مناسب برای اعمال فشار موثر بر کره شمالی باشد تا از آن طریق پیونگ یانگ وادار به متوقف کردن برنامه هسته ای خود شود.

در ادامه گزارش آمده است: نشانه گرفتن بزرگترین وام دهندگان جهان، از دومین قطب بزرگ اقتصادی جهان ایده جدیدی نیست و شاید تنها راه برای حمله به چین به سبب کنترل نکردن پیونگ یانگ نباشد. برخی از بانک های چینی به کره شمالی کمک کرده اند تا تحریم های اقتصادی آمریکا را دور بزند. اما بانک های بزرگ و اصلی چینی تاکنون از تیررس اقدامات تنبیهی آمریکا مصون مانده بودند و تاکنون تنها بانک های کوچک و فرعی این کشور تحریم های آمریکا قرار گرفته اند. اما این مساله ممکن است پس از ادعای کره شمالی در ارتباط با آزمایش موفقیت آمیز یک بمب هیدروژنی تغییر پیدا کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز گذشته (یک‌شنبه)، در پیامی توئیتری در واکنش به آزمایش اتمی پیونگ یانگ هشدار داد آمریکا در نظر دارد روابط تجاری خود را با همه کشورهایی که با کره شمالی مراودات اقتصادی داشته‌اند، به پایان برساند. به همین منظور، استیو منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا، کار تنظیم بسته جدید تحریمی علیه کره شمالی را آغاز کرده است.

چین اصلی ترین شریک تجاری کره شمالی است و 85 درصد از تجارت این کشور از طریق چین صورت می گیرد. در بیانیه ای که وزارت خزانه و دارایی آمریکا در ماه اوت منتشر کرد، نهادهای بیشتری از چین در لیست تحریم های آمریکا قرار گرفتند. منوچین در آن زمان اعلام کرد وزارتخانه تحت فرمانش به اعمال فشار های بیشتر بر کره شمالی به منظور منزوی کردن این کشور از نظام مالی آمریکا اهتمام خواهد ورزید.

هر 4 بانک دولتی بزرگ چین در سال های اخیر حضور خود در آمریکا را گسترش داده‌اند و اکنون در داخل خاک این کشور به اعطای وام و تضمین اعتبار مالی برای مبادلات تجاری مشغول هستند.

 

انتهای پیام/

احتمال نابودی بزرگ‌ترین بانک‌های جهان در صورت عملی شدن تهدید ترامپ علیه شرکای تجاری پیونگ‌یانگ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار