رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: طرح تجمیع کوثر در 120 هکتار از باغات خرده مالکی متعلق به 57 نفر از کشاورزان بخش چترود اجرا شده که در هفته دولت امسال به بهره برداری رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،عباس سعیدی ،رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان ،بحث خرده مالکین در کشاورزی را یکی از مشکلات استان عنوان کرد و افزود: حداکثر مالکیت هر کشاورز در استان دو هکتار است لذا براساس تاکیدات استاندار کرمان در حال حاضر در شهرستان های انار، رفسنجان، سیرجان، راور و کرمان طرح تجمیع اراضی کشاورزی آماده اجراست.
عباس سعیدی با اشاره به اینکه طی چهار سال گذشته در 28 هزار و 500 هکتار از مزارع و باغات استان سیستم آبیاری نوین اجرا شده و یا در حال اجرا است، افزود: طرح تجمیع کوثر در 120 هکتار از باغات خرده مالکی متعلق به 57 نفر از کشاورزان بخش چترود اجرا شده که در هفته دولت امسال به بهره برداری رسیده است.
وی اعتبار دولتی هزینه شده برای اجرای طرح کوثر را 8.4 میلیارد ریال اعلام کرد و یادآورشد: با توجه به اینکه مالکین موتور پمپ با میزان آب مساوی، سطح زیر کشت متفاوت داشته، طراحی به شیوه ای انجام شده است که هر کس میزان مالکیت آب را به مصرف درختانش برساند.
 طرح تجمیع کوثر بخش چترود از توابع شهرستان کرمان در مساحت 120هکتار از باغات خرده مالکی متعلق به 57 نفر از کشاورزان اجرا شده که قبلا با 20 لیتر در ثانیه به صورت غرقابی آبیاری را انجام می دادند و با کم آبی شدید مواجه شده بودند و در آینده احتمال خشک شدن این باغات زیاد بود.
اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح 8.4 میلیارد ریال است و این طرح به صورت سیستم قطره ای زیر سطحی اجرا شده که مزایایی چون کاهش تبخیر، کاهش علف های هرز، راندمان بالای آبیاری حدود 90 درصد و ... را دارد.

انتهای پیام/ی

اجرای طرح تجمیع اراضی کشاورزی در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار