۱۵ مدرسه قرآنی در وزارتخانه دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح فعال است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مجیدگلشادی مدیر دارالقرآن وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در حاشیه آغاز نخستین دوره مسابقات قرآن نیرو‌های مسلح فارس از فعالیت ۱۵ مدرسه قرآنی در این وزارتخانه خبرداد و گفت: این مدارس قرآنی در نقاط مختلف کشور مشغول آموزش و خدمت‌رسانی هستند.

وی افزود: در کنار مدارس قرآنی، همچنین ۱۶ مهدالرضای قرآنی ویژه خردسالان و ۱۰ مرکز آموزش غیرحضوری قرآن کریم در سطح وزارت دفاع فعالیت دارند.

گلشادی ادامه داد: در راستای فرامین رهبرمعظم انقلاب مبنی بر توجه به حفظ قرآن، در حال حاضر ۳۰۰ حافظ کل قرآن در وزارت دفاع و پشتبانی نیرو‌های مسلح تربیت شده‌اند که تا اواسط سال آینده به یکهزار نفر افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: همچنین ۱۰ هزار نفر نیز حافظ اجزاء قرآن در وزارت دفاع مشغول حفظ قرآن هستند که در زمینه تدبر در قرآن نیز ۵ هزار نفر جزء ۳۰ را آموزش و آن را فرا گرفته‌اند.

گلشادی اظهار داشت: امروز وزارت دفاع به وزارت قرآنی تبدیل شده و همانند اقتدار نظامی، اقتدار قرآنی را به رخ جهانیان کشیده است.

وی همچنین از برگزاری منطقه‌ای مسابقات سراسری قرآن ویژه خانواده‌های وزارت دفاع خبرداد و افزود: در این طرح کشور به ۱۰ منطقه تبدیل شده و دیگر نیازی به حضور کارکنان و خانواده‌ها در مرکز نیست و این مسابقات به صورت کشوری در مناطق تعیین شده برگزار می‌شود.

گلشادی گفت: ۱۴ مهرماه نخستین دوره از این مسابقات در تبریز آغاز می‌شود و استان فارس نیز ۲۱ مهرماه میزبان خانواده‌های کارکنان وزارت دفاع در منطقه خود است.

مدیر دارالقرآن وزارت دفاع گفت: استان فارس نخستین استان برگزارکننده این مسابقات است که در ایام دهه ولایت و امامت توفیق برگزاری آن را کسب کرده است.

گلشادی با بیان اینکه این مسابقات در سال‌های آینده به میزبانی سایر نیرو‌های مسلح ادامه می‌یابد تصریح کرد: این مسابقات امسال در ۴ رشته قرائت تحقیق و ترتیل و حفظ ۵ و ۱۰ جزء برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ر

فعالیت ۱۵ مدرسه قرآنی در وزارت دفاع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار