معاون حقوقی، امور مجلس و استان‎های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع چاپ و نشر را در رأس امور فرهنگی می‌داند و به طور جدی به دنبال رفع مشکلات فعالین صنعت چاپ است و برای شنیدن و حل مشکلات این عرصه اعلام آمادگی می‌کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید هادی حسینی امروز در هشتمین همایش تجلیل از فعالین صنعت چاپ اصفهان اظهار کرد: حوزه چاپ و نشر رسالتی عظیم و جهان شمول است که می‌توان صبغه‌ای دینی و الهی برای آن در نظر گرفت، همچون رسالت پیامبران الهی که اصل آن انتقال پیام خداوند و ابلاغ آن به مردم جهان بوده است.

وی با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع چاپ و نشر را در رأس امور فرهنگی می‌داند، افزود: این وزارتخانه به طور جدی به دنبال رفع مشکلات فعالین صنعت چاپ است و برای شنیدن و حل مشکلات این عرصه اعلام آمادگی می‌کند.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‎های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نقش فعالان صنعت چاپ و نشر در رفع مسائل موجود، تصریح کرد: شاید تنها در عرصه مدیریت و قانون‌گذاری تخصصی داشته باشم و در عرصه چاپ دارای اطلاعات تخصصی نباشم اما با آگاهی از مشکلات و دغدغه‌های فعالان این عرصه و از طریق اعمال قانون می‌توانم نسبت به حل آن‌ها اقدام کنم.

در ادامه این همایش حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی هم اظهار کرد: صنعت چاپ برای نخستین بار در ایران، در شهر اصفهان ابداع و به کار گرفته شد و یکی از حوزه‌های تخصصی و شاخصی که مردم اصفهان در آن باشکوه و اقتدار همیشگی‌شان درخشیدند، حوزه صنعت چاپ است که از دیرباز در این دیار وجود داشته و مورد استفاده قرار می گرفته است.

وی با اشاره به اینکه  امروز بیش از ۵۰۰ چاپخانه در اصفهان مشغول به فعالیت هستند، افزود: ۴ هزار نیروی کار مستقیم و ۱۰ هزار نیروی کار را به صورت غیرمستقیم به فعالیت و اشتغال در این حوزه اهتمام دارند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به اهمیت صنعت چاپ در نشر و انتقال ارزش‌های والای انسانی اشاره کرد و گفت: کلمه ابلاغ به معنای رسانیدن پیام به صورت فیزیکی و دست به دست نیست و این معنا را ندارد که پیامبر پیام رسالت را به صورت زبانی و در حضور مردم بیان کند، بلکه ابلاغ به این معناست که او پیام خود را به روح و جان مردم برساند، حال باید پرسید آیا انجام چنین رسالتی بدون استفاده از هنر و صنعت نشر و چاپ ممکن است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: فعالین عرصه چاپ در رأس هرم رسالت نشر قرار دارند و ما به عنوان مسؤولان و مدیران حوزه فرهنگ در قسمت پایین این هرم باید نیازهای آن ها را برآورده کنیم تا بتوانند به رسالت سنگین و مهم خود در حوزه نشر و چاپ به خوبی عمل کنند.

 

انتهای پیام/م

 

صنعت چاپ برای نخستین بار در ایران، در شهر اصفهان ابداع و به کار گرفته شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.