گزارش‌ها حاکی است آمریکا و کره جنوبی درباره استقرار بمب‌افکن‌های استراتژیک آمریکایی در شبه جزیره کره مشغول رایزنی هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، گزارش‎‌ها حاکی است کره جنوبی و آمریکا احتمال استقرار بمب‌افکن‌های استراتژیک آمریکا در شبه جزیره کره را بررسی می‌کنند.

روز دوشنبه، رسانه‌های محلی اعلام کردند کره جنوبی و آمریکا در حال انجام جلسات مشاوره‌ای برای تصمیم‌گیری درباره استقرار یک ناو هواپیمابر و چند بمب‌افکن متعلق به نیروهای مسلح آمریکا در قلمرو کره جنوبی هستند. این رایزنی‌ها در پی انجام تازه‌ترین آزمایش اتمی کره شمالی به جریان افتاده است.

خبرگزاری یونهاپ گزارش داد کمیته دفاعی پارلمان کره جنوبی همچنین اعلام کرده است سئول در پاسخ به تازه‌ترین آزمایش اتمی کره شمالی، در ماه جاری میلادی یک مانور نظامی برگزار خواهد کرد.

روز یکشنبه، کره شمالی اعلام کرد یک بمب هیدروژنی را که می‌تواند بر یک موشک بالستیک قاره پیما سوار شود، با موفقیت آزمایش کرده است. بر اساس اعلامیه وزارت دفاع ژاپن، قدرت انفجار این بمب به 70 کیلوتن می‌رسد.

ارتش کره جنوبی نیز در پاسخ اعلام کرد این کشور مانوری نظامی برای شبیه‌سازی حمله به سایت آزمایش هسته‌ای کره شمالی برگزار کرده است تا با این اقدام، به پیونگ‌یانگ درباره آزمایش هسته‌ای اخیرش «هشداری محکم» بدهد.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی درباره این رزمایش گفت: جنگنده‌های اف ۱۵ و موشک‌های بالستیک «هیون مو» مورد استفاده قرار گرفته و «به طور دقیق» به هدفی در آب‌های ساحل شرقی کشور حمله کردند.

مقام ارشد نظامی کره جنوبی افزود هدف در فاصله‌ای معین شده بود که سایت آزمایشی کره شمالی در آن قرار داشت و این رزمایش نظامی با هدف تمرین حملات دقیق علیه آن صورت گرفت.

روز یکشنبه، سئول و واشنگتن اعلام کردند علیه کره شمالی گزینه‌های نظامی را در نظر گرفته اند. با این‌حال، دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا -- بار دیگر آمادگی واشنگتن برای دفاع از خود و متحدانش را با استفاده از روش‌های دیپلماتیک و مرسوم و حتی با قابلیت‌های اتمی خود بیان کرد.

انتهای پیام/

 

آمریکا در شبه جزیره کره بمب‌افکن مستقر می‌کند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار