سناتور آمریکایی، رئیس‌جمهور آمریکا را فردی بی‌اطلاع به امور سیاسی معرفی کرد و از کنگره خواست به او کمک کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پولتیکو؛ «جان مک‌کین»، نماینده جمهوری‌خواه ایالت آریزونا، از کنگره خواست در مواردی که «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، قادر به اجرای اقدامی نیست، به وی کمک کند و به امور نظم بخشند.

مک‌کین که به دلیل دادن رای منفی به طرح جایگزین اوباماکر، مورد انتقاد بسیاری از هم‌حزبی‌هایش است، در یادداشتی برای روزنامه واشنگتن پست نوشت: ما باید به دولت ترامپ و مسئولیت‌های قانونی‌اش احترام بگذاریم. ما باید هر کجا که می‌توانیم با ترامپ همکاری داشته باشیم، اما ما زیردستان او نیستیم. ما به رئیس جمهور جواب پس نمی‌دهیم، ما به مردم آمریکا جواب پس می‌دهیم.

مک‌کین در ادامه خواستار تشکیل جلسه کنگره پس از اتمام تعطیلات تابستانی ماه اوت شد و افزود: این مسئولیت کنگره است که بر محدوده قدرت عمل رئیس جمهور نظارت کند.

این قسمت از سخنان مک‌کین به دیدگاه وی درمورد کمبود تجربه ترامپ در امور سیاسی اشاره دارد.

مک‌کین نوشت: کنگره باید با رئیس جمهوری کار کند که هیچ تجربه کاری در یک شغل عمومی ندارد. معمولا اطلاعات کافی از وقایع در اختیار ترامپ گذاشته نمی‌شود و این موضوع می‌تواند در سخنرانی‌ها و نحوه مدیریت وی تاثیرگذار باشد. ما باید در انجام وظیفه خود به عنوان مسئول نظارت و بررسی قدرت رئیس جمهور تلاش کنیم. ما باید برای هویتمان به عنوان یکی از اعضای کنگره بیش از وابستگی حزبی ارزش قائل شویم.

او که به دلیل ابتلا به سرطان مغز تحت اولین دوره شیمی درمانی قرار گرفته، هفته آینده به واشنگتن می‌رود و احتمالا در مناظره سنا بر سر موضوع قانون مجوز دفاع ملی آمریکا، که از اولویت‌های بسیار مهم ریاست کمیته نیروهای مسلح این کشور است، حضور خواهد داشت.

مک‌کین درباره این موضوع نوشت: همه ما می‌دانیم متاسفانه طی سال‌ها، سطح هزینه‌های ما برای امور دفاعی و دیگر اولویت‌های فوری ما کم بوده است. اما ما میل و رغبت کافی را در میان خود ندیدیم تا برای حل این مشکل با یکدیگر بطور مشترک همکاری کنیم.

 

انتهای پیام/

تاکید مک‌کین بر پاسخگویی کنگره به مردم آمریکا به جای ترامپ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار