۲۰ دستگاه وانت نیسان با هدف اشتغال به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد قم واگذار شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ اکبر میرشکار ،مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم ، در مراسم واگذاری 20 دستگاه وانت نیسان برای اشتغال خانواده‌های مورد حمایت کمیته امداد که در مجموعه ولایت و با حضور سید مهدی صادقی استاندار قم برگزار شد، با اشاره به اینکه امسال به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام‌گذاری شده است، گفت: کمیته امداد امام خمینی در راستای توانمندسازی خانواده‌های مورد حمایت خود برنامه‌های مختلفی برای اشتغال‌زایی دو هزار خانواده در نظر دارد.

 وی گفت: با اشاره به اینکه این کمیته در سال گذشته توانسته است به 800 خانوار وام اشتغال داده و اشتغال‌زایی کند،در سال 94 و 95 هزار خانواده از چرخه حمایت کمیته امداد خارج شدند.

میرشکارعنوان کرد: با اشاره به اینکه 40 خانواده در برنامه واگذاری خودروهای وانت نیسان با همکاری صندوق کارآفرین قرار گرفتند، 20 خانوار توانستند در نخستین دوره تحویل خودروها با دریافت 30 میلیون تومان وام قرض الحسنه بدون سود و تخفیف 6 درصدی از سایپا حضور داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم افزود: خودروهای وانت نیسان می‌تواند به صورت یخچال، بالابر و کاربری‌های متعدد برای خانواده‌ها اشتغال‌زایی کند و آن‌ها را از دایره حمایت کمیته امداد خارج کند.

وی مطرح کرد:با اشاره به اینکه مجتمع فرهنگی آموزشی ولایت در سال 91 از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان قم احداث شده و در اختیار کمیته امداد قرار گرفت، این مجتمع ویژه خانواده‌های مورد حمایت استان قم است و برنامه‌های مختلفی برای این خانواده‌ها در نظر دارد.

میرشکار اضافه کرد: در مجتمع فرهنگی آموزشی ولایت برنامه‌های فرهنگی، اعتقادی، فنی و حرفه‌ای، ورزشی و به خصوص در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برگزار می‌شود.

 مدیرکل کمیته امداد استان قم گفت:با اشاره به اینکه در این مجموعه 1500 نفر به‌صورت هفتگی آموزش می‌بینند ،هر دو روز یک‌بار 300 دختر و مادر و 200 دانش‌آموز و دانشجوی پسر در این مجموعه آموزش می‌بینند.

در این مراسم سیدمهدی صادقی از فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی ازجمله کلاس‌های آموزشی قرآن کریم شامل روان‌خوانی و روخوانی، کلاس کامپیوتر، پیشگیری، نقاشی و خطاطی کمیته امداد نیز بازدید کردند.

وی افزود:کلاس‌های تابستانی در چهار ترم در این مجموعه برگزار می‌شود که هزار نفر از دانش آموزان را به اردوهای تابستانی، اصفهان، گیلان، تهران و مشهد اعزام می‌کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان قم عنوان کرد: همچنین در این مجموعه نوعروسان در کلاس‌هایی مانند بهداشت فردی، اجتماعی و احکام زناشویی آموزش می‌بینند.

وی ادامه داد: از شرکت نزدیک به هزار نفر در طرح اوقات فراغت یاد کرد و همچنین چهار هزار و 800 نفر دانش‌آموز و 700 نفر دانشجو مورد حمایت کمیته امداد هستند که در طول سال علاوه‌ بر تامین هزینه‌های تحصیل و پوشاک آن‌ها روی مسائل فرهنگی آن‌ها نیز برنامه ریزی شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم خاطرنشان کرد: نزدیک به 20 هزار خانواده در استان قم زیرپوشش کمیته امداد هستند که 16 هزار خانواده از آن‌ها مستمری بگیر و بقیه به صورت تک خدمتی و چند خدمتی هستند.

وی تصریح کرد:با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی در سال گذشته توانسته است به 800 خانوار وام اشتغال داده و اشتغال‌زایی کند، در سال 94 و 95 هزار و 6 خانواده اشتغال پیدا کردند و از چرخه حمایت کمیته امداد خارج شدند.

 

انتهای پیام/ح

 20دستگاه وانت نیسان به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد قم واگذار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار