خوانساری گفت: با وجود لغو تحریم‌ها طی ٢ سال گذشته نتوانستیم آنطور كه باید سرمایه گذار خارجی جذب كنیم.

نیاز ٥٠ میلیارد دلاری دولت به جذب سرمایه گذار خارجیبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران در نشست هم اندیشی در خصوص ارتقای شاخص آزادی اقتصاد ایران اظهار كرد: با وجود تحریم های بین المللی ارتباط ما با دنیا قطع شده ، لذا این مسئله مانع از حضور ما در بازارهای جهانی و جذب سرمایه‌گذار خارجی شده بود.

خوانساری با اشاره به اینکه به ٥٠ میلیارد دلار برای  جذب سرمایه‌گذار خارجی نیاز داریم، گفت: با وجود لغو تحریم‌ها طی ٢ سال گذشته نتوانستیم، آنطوركه باید سرمایه‌گذار خارجی جذب كنیم.

وی دولتی بودن اقتصاد را بزرگترین معضل فعلی کشور برشمرد و ادامه داد: فربه بودن دولت، بروکراسی شدید اداری و مجوزهای زیادی که توسط دولت صادر می شود، عاملی شد تا اقتصاد ما همپایه همه اقتصادهای جهان رشد نکند.

 خوانساری اذعان داشت: بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم و اقدامات مناسب آن از جمله ثبات در اقتصاد و پایین آوردن نرخ تورم، هم اکنون زمینه های لازم برای جذب سرمایه گذار خارجی فراهم شده است.

 رئیس اتاق بازرگانی تهران در پایان با بیان اینکه رتبه ما در شاخص های اقتصادی در دنیا خوب نیست، گفت: امید است با اتفاقاتی که افتاده ، بتوانیم این شاخص ها را بهبود دهیم، اما در هر صورت نیاز است در وهله نخست شرکت های معتبر خود را به دنیا معرفی کنیم.

انتهای پیام/

زمینه های لازم برای جذب سرمایه گذار خارجی فراهم است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار