قاضی زاده هاشمی مطرح کرد؛

لزوم حفظ استقلال سازمان بیمه سلامت از دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها/ سرانه بیمه در سازمان برنامه‌ و بودجه برای اولین بار لحاظ شد

وزیر بهداشت گفت: امسال برای اولین بار سرانه بیمه به وسیله سازمان برنامه و بودجه برای حوزه سلامت لحاظ شده است.

لزوم حفظ استقلال سازمان بیمه سلامت از دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها/ سرانه بیمه به وسیله سازمان برنامه‌ و بودجه برای اولین بار لحاظ شدبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن قاضی زاده هاشمی‌ وزیر بهداشت صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه‌ مدیر سازمان بیمه سلامت که در ساختمان مرکزی این بیمه برگزار شد، اظهار کرد: ما خوشبختانه در مجلس یازدهم توانستیم بخشی از مشکلاتمان‌ را در حوزه سلامت حل کنیم که برای دستیابی به نظام سلامت کارآمد به دانش و تجربه مفید نیاز‌مندیم و ارائه‌ دهندگان و دریافت‌کنندگان خدمات که حقوق و منابع جدا از هم دارند‌ اگر در یک سازمان ادغام شوند این کار تعارضی‌ را ایجاد می‌کند برای همین خریدار و ارائه‌دهندگان خدمت به وزارت بهداشت ملحق شده است.

 وی بیان کرد: لازم است که سازمان بیمه سلامت استقلال خودش را حفظ کند و حقوق خریدار خدمت را در ر‌أس برنامه خود قرار دهد، همچنین این سازمان باید‌ مستقل از دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های ما مدیریت‌  شود.

 وزیر بهداشت با بیان اینکه برخی از دوستان در اجرای طرح تحول جانفشانی‌ کردند، افزود: بیشتری نقش را در اجرای طرح تحول‌ مهندس موهبتی‌ داشته و من امیدوارم که دوستان ما در ستاد و دانشگاه‌ها از گفتن این حرف دلگیر‌ نشوند ولی وی کمک بزرگی کرد تا آرامش در وزارتخانه‌ باقی بماند‌ و خودش به جایگاه مجلس و نمایندگان باوری عمیق دارد.

 هاشمی بیان کرد: موضوع یک درصد مالیات بر ارزش‌ افزوده‌ و تأمین منابع در قالب‌ کمک‌های مختلف‌ بوده که برنامه ششم توسعه نیز‌ در همین راستا تدوین کردیم‌ و قدم به قدم در حال نزدیک‌ شدن به یک نظام ایده‌آل هستیم‌.

 وی با بیان اینکه منابع باید به صورت یکجا‌ جمع شوند و ادغام بیمه‌ها باعث افزایش منابع می‌شود، تصریح کرد: بهترین برنامه را در خریداران خدمت‌ دنبال کرده‌ و تصور‌ این است که شخص رئیس‌ جمهور نگاهش مثل مجلس‌ بر همین اساس است و اجرای این طرح زمان‌بر بوده و حوصله می‌خواهد.

 وزیر بهداشت ادامه داد: در شروع دولت یازدهم شخص رئیس جمهور مصمم‌ به حذف یارانه‌ها به جز افراد کم‌درآمد، فقیر و تحت پوشش کمیته‌های امداد بود تا با این کار مشکل بیکاری و اشتغال‌ حل شود اما با رفراندومی‌ که گذاشته شد مردم خواستار باقی‌ ماندن یارانه‌ها بودند و این درست در زمانی بود که طرح تحول شروع و بیمه رایگان در اختیار مردم قرار بگیرد.

 وی ادامه داد: در طرح تحول‌ 11 میلیون نفر به صورت رایگان بیمه شده و قرار بود منابعی‌ که از حذف یارانه‌ها بدست‌ می‌آید و مبلغی در حدود 25 هزار میلیارد‌ تومان بود قرار بود از این میزان 10 هزار میلیارد تومان برای حوزه سلامت در نظر گرفته شود.

 وزیر بهداشت با بیان اینکه با بیمه‌ رایگان سلامت افراد هر روز می‌توانند با مراجعه به مراکز درمانی‌ هزینه‌هایی را در حوزه سلامت برای کشور ایجاد کنند، ادامه داد: امسال سازمان برنامه و بودجه برای اولین بار سرانه بیمه را لحاظ کرد و اشکال ما این بود که نتوانستیم تصمیم اولیه (حذف یارانه) را عملی کنیم و به همین خاطر منابع مالی تأمین نشد.

وی تأکید کرد: مسئولین‌ بیمه سلامت باید هزینه‌ها را شناسایی‌ و یک ردیف‌ برای درآمد تعریف کنند و همچنین‌ باید هزینه‌ها را کم و به لیست درآمدها اضافه شود که درآمدهای‌ ما می‌تواند ناشی از عوارض‌های کالاهای‌ آسیب‌رسان بوده که می‌توانیم به این لیست بیاوریم.

هاشمی گفت: باید جلوی بسیاری از عمل‌های غیرضروری‌ مانند جراحی زانو‌ و لگن‌ گرفته شود تا بسیاری از هزینه‌های نادرست‌ حذف شود.

 وی یادآور شد: یکی از برنامه‌های اصلی ما در دولت دوازدهم همین تغییراتی بوده که در وزارتخانه‌ و برخی از دانشگاه‌ها به صورت هدفمند‌ و با برنامه‌ افرادی را مأمور برای انجام کارهای مشخصی تعیین کردیم‌ و ما یکی از اهداف این کار را پیشبرد‌ برنامه‌ها، متعادل کردن کارها‌ و در نهایت به دنبال صنعت بیمه‌ بودیم.

انتهای پیام/

 در نظر گرفتن سرانه بیمه در سازمان برنامه و بودجه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار