استاندار گیلان گفت: پارسال با پرداخت 570 میلیارد تومان تسهیلات به صاحبان صنایع مشکل دار، گیلان رکورد دار پرداخت تسهیلات در کشور بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ محمد علی نجفی استاندار گیلان در نشست کارگروه رفع موانع تولید که برای بررسی مشکلات واحدهای صنعتی تشکیل شده بود گفت: پارسال گیلان با پرداخت 570 میلیارد تومان تسهیلات به صاحبان صنایع مشکل دار رکورددار پرداخت این تسهیلات در کشور بود و امسال با توجه به عملکرد خوب استان، این اعتبارات با 80 درصد افزایش به حدود 900میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه از این مبلغ 600 میلیارد تومان سرمایه در گردش و نزدیک به 300 میلیارد تومان برای کمک به واحد های صنعتی نیمه تمام پرداخت خواهد شد افزود : تاکنون صاحبان هزار و 157 واحد صنعتی مشکل دار در سامانه بهین یاب برای دریافت این تسهیلات ثبت نام کرده اند.

همچنین در این نشست تعدادی از سرمایه گذاران و صاحبان واحدهای صنعتی مشکل دار با گلایه از بانک های استان در پرداخت نکردن تسهیلات رفع موانع تولید و یا بالا بودن نرخ سود بانکی از استاندار خواستند برای پرداخت سریع تر این تسهیلات از سوی بانک ها چاره ای بیندیشد موضوعی که هشدار جدی استاندار را خطاب به بانک ها در پی داشت.

استاندار گیلان در این نشست خطاب به بانک هایی که درروند پرداخت به موقع تسهیلات رفع موانع تولید سنگ اندازی می کنند تصریح کرد : اگر نیاز باشد از ادامه فعالیت اینگونه بانک ها که مانعی برای رونق تولید و کسب و کارهستند در گیلان جلوگیری می کنیم.

 

انتهای پیام/م.ع

رفع موانع تولید در گیلان با بررسی مشکلات واحدهای صنعتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.