هفت طرح و پروژه‌ی آبرسانی و خدمات دفع بهداشتی در استان فارس به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدعلی قلندری مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس با اشاره به افتتاح ۷ طرح و پروژه‌ی آب‌رسانی و خدمات دفع بهداشتی گفت: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها شاهد وضعیت مطلوب‌تر آب‌رسانی و خدمات دفع بهداشتی فاضلاب در شهر‌های فارس هستیم.

وی بابیان اینکه این هفت پروژه با اعتباری بالغ‌بر ۳۸۷۵۰۰ میلیون ریال به بهره‌برداری رسیدند، تصریح کرد: اجرای ۲۴ هزار متر خطوط انتقال و شبکه جمع‌آوری فاضلاب، خرید و نصب پکیج تصفیه فاضلاب جهت ۲ هزار واحد با ظرفیت ۱۰۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز، حفر و تجهیز ۸ حلقه چاه آب شرب، اجرای ۲۳ هزار متر خط انتقال آب، اجرای ۴۱ هزار متر توسعه شبکه آب از طرح‌های به بهره‌برداری رسیده است.

قلندری ادامه داد: اجرای ۲۸ هزار متر اصلاح و بازسازی خط انتقال و شبکه توزیع با استفاده از لوله‌های پلی اتیلین و فولادی در اقطار ۶۳ تا ۳۵۵ میلی‌متر، اجرای ۱۵ هزار متر خط انتقال برق، احداث یک باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۹۰ لیتر در ثانیه، احداث ۶ باب مخزن ذخیره، فشارشکن و تعادلی با ظرفیت مجموع ۸۲۵۰ مترمکعب از طرح‌های دیگر افتتاح شده است.

وی اظهار داشت: مردم با صرفه‌جویی در مصرف آب و اشاعه‌ی این فرهنگ در جامعه، علاوه بر اینکه در حفظ منابع آب شرب برای نسل‌های آینده نقش اساسی و سازنده‌ای ایفا می‌کنند.

قلندری با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه ارتقاء سطح بهداشت عمومی، حفظ محیط‌زیست و بازچرخانی آب در توسعه پایدار کشور مطرح کرد: تمام توان و دانش فنی خود را در مسیر ایجاد تأسیسات فاضلاب و احداث تصفیه‌خانه‌های فاضلاب قرار داده‌ایم.

مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس با اشاره به فعالیت‌های انجام‌شده جهت حفظ منابع آب موجود و استفاده از پساب فاضلاب در بخش کشاورزی و صنعت ادامه داد: در مرحله اول اجرای ۲۷۰ کیلومتر خطوط انتقال، شبکه جمع‌آوری فاضلاب و نصب بالغ‌بر ۲۷ هزار انشعاب فاضلاب را در شهر‌های آباده، نی‌ریز و فیروزآباد در قالب شش قرارداد از محل مشارکت مالی بانک توسعه اسلامی به پیمانکاران ابلاغ‌شده است.

وی گفت: باهدف استفاده از منابع مالی غیردولتی در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های فاضلاب در اجرای پروژه‌های احداث تأسیسات فاضلاب ۶ شهر استان فارس شامل شهر‌های داراب، فسا، فیروزآباد، سپیدان، نی‌ریز و آباده که قبلاً مبادله شده بود که مبلغ ۲۳۱ میلیون یورو منظور شد.

قلندری تصریح کرد: ۶ تصفیه‌خانه با حجم تصفیه‌ی ۶۴۴۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز، اجرای ۵۳۰ کیلومتر شبکه‌ی اصلی و فرعی، جمع‌آوری فاضلاب و احداث ۱۸ کیلومتر خطوط انتقال فاضلاب اجرا خواهد شد که با اجرای آن درصد جمعیت تحت پوشش خدمات فاضلاب در استان از هشت درصد به ۲۵ درصد خواهد رسید.
انتهای پیام/ر

افتتاح طرح های آبرسانی در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار