توسعه پایدار بخش کشاورزی بر مبنای آموزش و ترویج است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، فرزین فرهادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر به مقایسه عملکرد مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر در چهار ساله دولت دهم با چهار سال دولت یازدهم در بخش آموزش و ترویج پرداخت و گفت: در دولت تدبیر و امید یک هزار و ۳۴۷ دوره آموزشی و ترویجی در زمینه‌های باغبانی، زراعت، دام و طیور، آموزش زنان روستایی، اموراراضی و آب و خاک در این شهرستان برگزار شد که در مقایسه با دولت دهم، ۳۱۷ دوره بیشتر بود.


وی افزود: فعالیت‌های مشارکتی شامل مدرسه در مزرعه برنج، مرکبات و دام سنگین به همراه دهکده الگویی در دولت تدبیر و امید ۳۴۸ مورد و آموزش‌های مهارتی ۶۸ مورد افزایش داشت.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی با همکاری ایستگاه تحقیقات باغبانی شهرستان، آموزش و پرورش، بهداشت، دامپزشکی، شیلات، بسیج، اتحادیه باغداران، زنبورداران، مرغداران و نظام صنفی کشاورزی شهرستان، گفت: آموزش انفرادی طی سال‌های ۸۸ تا ۹۲، ۲ هزار و ۳۳ نفر و طی سال‌های ۹۲ تا ۹۶، ۲۶ هزار و ۸۳۱ نفر با رشد ۲۴ هزار و ۷۷۹ نفر در روستا‌های این شهرستان انجام شد.


فرهادی بیان کرد: به‌منظور اجرای طرح توانمندسازی زنان روستایی، اشتغالزایی و کمک به اقتصاد خانوار روستایی، توسعه پایدار و خوداتکایی، ۱۲۴ مورد کلاس و کارگاه آموزشی ترویجی طی سال‌های ۸۸ تا ۹۲ برگزار شد در حالیکه در دوره چهار ساله ۹۲ تا ۹۶، ۲۳۶ مورد با افزایش ۱۱۲ دوره همراه بود.


وی درخصوص صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی گفت: صندوق شهرستان قائم‎شهر شامل ۹ صندوق خرد زنان با عضویت ۳۶۴ نفر با سرمایه ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال با سهم اعضا و دولت با اهدف ایجاد و گسترش فعالیت‌های درآمدزا برای زنان کم درآمد با بازاریابی و رویکرد گردشگری مناسب بصورت تخصصی در این شهرستان مشغول فعالیت است.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر افزود: طی دوره چهار ساله ۸۸ تا ۹۲، ۶ صندوق خرد اعتباری و در چهار ساله ۹۲ تا ۹۶، ۳۵ مورد از این صندوق‌ها با نگرش اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی در این شهرستان تشکیل شد که ۲۹ مورد افزایش داشته است.


انتهای پیام/ع


آموزش و ترویج ضامن توسعه پایدار کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.